ŽUPANIJA / OZALJ

Izgrađena u "zlatno doba" željeznice: 105 godina stara postaja u Bubnjarcima odlazi u povijest - iz HŽ-a najavili njezino rušenje

Izgrađena u

Zlatno doba razvoja željeznice na karlovačkom području zasigurno je ono od kraja devetnaestog i početkom dvadesetog stoljeća. Tada je izgrađeno sve ono što imamo i danas, 1873. godine pruga Rijeka – Karlovac, 1903. dovršen je željeznički kolodvor na Baniji, 1907. godine puštena je u promet pruga Sisak – Karlovac. Nekoliko godina kasnije, točnije 1913. željeznički je povezana Ljubljana – Karlovac, upravo izgradnjom pruge Karlovac – Ozalj – Bubnjarci – Metlika, koja se nadovezala na trasu pruge Metlika – Ljubljana izgrađena još 1894. godine. Vrijeme je to još uvijek stolovanja moćnih Austro-Ugarskih vladara koji su uvelike doprinijeli daljnjem razvoju Hrvatske, od prometnih veza, bilo željezničkih ili cestovnih, kulturnih i obrazovanih institucija do arhitektonskih rješenja. Današnja dostignuća dobrim djelom niti ne priliče tom vremenu, dovoljno se prisjetiti inovativnih rješenja lokalnih majstora, od mosta koji nikud ne vode, tunela bez izlaza ili kojekakvi performansi na obali Korane.

Pruga Karlovac – Bubnjarci – Metlika – Novo Mesto – Ljubljana povezivala je u ondašnje vrijeme austrijske i ugarske zemlje u istoimenoj državi te je bila svojevrsni kotač koji je u ovom kraju pokrenuo razvoj industrijalizacije. Bubnjarci su tada bili glavni carinski kolodvor te je u to svrhu izgrađena zgrada kolodvora u tipičnom austrijskom stilu i niz manjih željezničkih kuća. To je pridonijelo zamahu razvoja i ovog kraja, pa je mnoge ondašnje obitelji prehranjivala upravo željeznica.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Danas, 105 godina kasnije, ovaj željeznički kompleks u Bubnjarcima svojevrsni je prikaz stanja u državi i svjedok nekih boljih vremena. Bivša kolodvorska zgrada već odavno je obavijen trakom o zabrani prilaska zbog opasnost od rušenja. Istu priču pišu i obližnje tri željezničke ruševne zapuštene kuće. Iako mnogi zagovaraju obnovu i revitalizaciju objekata, koja bi ponudila neki novi sadržaj, prvobitni planovi ne idu u tom smjeru.

Naime, na upit KAportala HŽ Infrastrukturi o trenutnom stanju i izgledu nekretnina u njihovom vlasništvu te o nužnim planovima sanacije istih, odgovaraju da se utvrđuju mogućnosti uklanjanja zgrade bivšeg kolodvora obzirom da se ista oslanja na stambenu jedinicu, dok za ostale objekte se najavljuje također uklanjanje odmah po ishođenju zakonskih i internih dokumentacija te provođenja postupka nabave.

Ukoliko se nakane HŽ Infrastrukture obistine, mještani Bubnjaraca riješit će se rugla u svom selu, ali izgubit će simbol nekog prijašnjeg uspješnog i moćnog vremena, a to upravo predstavlja ovaj željeznički kompleks.

KAportal.hr

Izdvojeno


Reci što misliš!