Dubravko Golubić, gradski vijećnik SDP-a, na jučerašnjoj sjednici Gradskog vijeća nije mogao sudjelovati, ali je danas javnosti uputio svoj komentar
Ponajprije na mjere ušteda u gradskom proračunu i pomoći
gospodarstvu i stanovnicima Karlovca.
Jer, napominje, “odluke o obustavama isplata naknade za rad
članovima upravnih vijeća i ukidanju naknada gradskim
vijećnicima, te o smanjenju plaća gradonačelniku, zamjenicima i
direktorima gradskih poduzeća za 10 posto su obične populističke
mjere koje neće riješiti probleme malih poduzetnika i njihovih
zaposlenika”.
Golubić smatra da se racionalizacijom troškova za zaposlene i
njihovog broja, u cijelom gradskom sustavu, mogu napraviti uštede
koje će itekako dobrodoći jer prave posljedice koronakrize još i
ne znamo.
Primjetivši da su od godine u kojoj je Damir Mandić postao
gradonačelnik troškovi za zaposlene u gradskoj upravi porasli za
1,547.300 kuna, ili za 9,1 posto, Golubić u priopćenju navodi:
“Da bih skratio i pojednostavio svoje razmišljanje spojit ću
svoje razmišljanje o nekoliko točaka dnevnog reda (u prvom redu
r.b. 3. Izvješće Gradonačelnika za 2. polugodište 2019. , r.b. 4.
Godišnji izvještaj o izvršenju proračuna za 2019. i r.b. 6.
Odluka o izmjenama i dopunama Odluke za ublažavanje posljedica
izazvanih koronavirusom).
Teško mi je sada znati što će gradonačelnik gospodin Mandić i
njegovi suradnici predložiti u novom “koronavirus” rebalansu koji
će uskoro biti predložen, međutim, neke stvari se već daju
naslutiti. Iz “Izvješća o radu Gradonačelnika Grada Karlovca za
razdoblje 01.07. do 31.12.2019.” vidi se jedna stvar koja se
proteže i kroz “Godišnji izvještaj o izvršenju Proračuna Grada
Karlovca za 2019. godinu”, a bitna je i za “Odluke o izmjenama i
dopunama Odluke za ublažavanje posljedica izazvane koronavirusom.
Ta stvar je činjenica da gradonačelnik uporno izbjegava priznati
koliko ima zaposlenih u Gradskoj upravi grada Karlovca. U
njegovom izvješću piše: citiram “Broj zaposlenih službenika i
namještenika u upravnim tijelima Grada Karlovca na dan 01. srpnja
2019.godine bio je128 na neodređeno vrijeme i 3 dužnosnika, a na
dan 31. prosinca 2019.godine – 130 na neodređeno vrijeme i 3
dužnosnika.” – kraj citata. Vjerujem naravno da ovo odgovara
činjenicama, ali gradonačelnik je već nekoliko puta ranije na
svaki moj upit o broju zaposlenih u gradskoj upravi odgovarao na
ovaj način, spominjući samo stalno zaposlene i dužnosnike, a
jedina prava činjenica je da se u ukupan broj zaposlenih moraju
ubrojiti i zaposleni na određeno vrijeme. Prema tome, ukupan broj
zaposlenih u Gradskoj upravi grada Karlovca je: 130 zaposlenih na
neodređeno vrijeme + 3 dužnosnika + ?xy zaposlenih na određeno
vrijeme. Prema mojim saznanjima ukupan broj zaposlenih u prosincu
2019. je bio nešto manji od 150.
Ili još nekoliko brojki (činjenica) iz godišnjih izvješća o
proračunima grada Karlovca::
-
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi u 2019. godini:
18.607.286 kn, -
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi u 2018. godini:
18.283.750 kn, -
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi u 2017. godini:
17.059.986 kn
Prema tome, od godine u kojoj je gospodin Mandić postao
gradonačelnik našeg grada troškovi za zaposlene u gradskoj upravi
su porasli za 1.547.300 kuna, ili za 9,1%.
Ili još nekoliko podataka:
-
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi u 2016. godini:
16.912.221 kn, -
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi u 2014. godini:
15.439.652 kn.
Radi se o relativno dugačkom periodu od 6 godina, međutim za ovo
vrijeme, ovi rashodi su porasli za 3,2 mil kuna ili za 20,5%.
Na ovakvo moje pitanje gradonačelnik bi vjerojatno našao mnogo
razloga: te pojačano je komunalno redarstvo, te zaposleni su
ljudi koji rade na EU projektima koji nam osiguravaju bespovratne
novce iz EU projekata, te dio tih ljudi je plaćen iz EU fondova,
itd., itd.
Činjenica od koje se ne može pobjeći je da broj zaposlenih i
rashodi za zaposlene u gradskoj upravi Grada Karlovac stalno
“bujaju”, pa predlažem gradonačelniku da na ovoj rashodovnoj
stavci potraži veće uštede i da reorganizira gradsku upravu u
ovim vremenima kada će velik broj malih poduzetnika privremeno
ili stalno zatvoriti svoje poslovne subjekte, znatno će se
povećati broj nezaposlenih građana, a gradski rashodi za
“socijalu” će se morati povećati. Prema tome, odluke o obustavama
isplata naknade za rad članovima Upravnih vijeća i ukidanju
naknada gradskim vijećnicima, te o smanjenju plaća
gradonačelniku, zamjenicima i direktorima gradskih poduzeća za
10% su obične populističke mjere koje neće riješiti probleme
malih poduzetnika i njihovih zaposlenika.
Prave posljedice “koronavirusa” u našem gospodarstvu će se
vidjeti tek za 2 – 3 mjeseca kad će male poduzetnike zahvatiti
opća nelikvidnost. Nadam se da nisam u pravu, ali bojim se toga.
A o tome tko se sve zaposlio u gradskoj upravi i gradskim
poduzećima u ovom periodu je jedna posebna tema o kojoj se već
mnogo puta pričalo na Gradskom vijeću, ali i u medijima.
Sličan problem imamo i s nekim gradskim poduzećima. I o tome sam
već govorio u nekoliko navrata, međutim, uskoro će na dnevni red
stići i izvješća o radu gradskih poduzeća u 2019. godini, pa ćemo
i o tome moći ponešto reći”.