Sastavili su ga u 7 dana, a obale Korane spojili za nepunih 30 minuta
Od kad postoje OS RH, ovo je prvi ovako velik most koji smo napravili, ovolike dužine i nosivosti. Dugačak je 42,7 metra, nosivosti 48 tona. Radili smo i ranije ovakve konstrukcije, trozidne, dvokatne, ali uvijek manje, ovaj ima14 polja, do sad su imali 11-12.
Potvrdio je to časnički namjesnik Dario Vukušić, prvi dočasnik Pontonirsko-mostne satnije Inženjerijske pukovnije HV-a, čiji su pripadnici danas lansirali Baily mosta preko Korane, između Turnja i Logorišta. Od utorka će njime prometovati kamioni i strojevi, vozeći materijal potreban za izgradnju nasipa koji će ova karlovačka naselja ubuduće štiti od poplava.
Korana je ovdje široka 38 metara, most preko nje gotovo 5 metara duži, a složen na njenoj obali u sedam dana. Ovdje će biti dok bude trajala izgradnja nasipa.
– Ovakav most radi jedna pontonersko-mostna satnija u sklopu svoje obuke, a napravila ga je ovdje kao da smo ga radili na poligonu, tako da imamo koristi i mi i civilne strukture. Trebalo nam je tjedan dana, što je dosta dobro jer imamo i mladih vojnika koji su prvi put na obuci tako da sam kao zapovjednik zadovoljan, posebno jer nije bilo povreda. Ovo je težak materijal, a radi se ručno, pojasnio je brigadir Alan Srpak, zapovjednik Inženjerijske pukovnije.
Most je Bailey konstrukcija, a u njemu, po riječima natporučnika Dražena Lukunića, zapovjednika Pontonersko- mostne satnije, 80 tona materijala kojeg su ovdje dovezli i ugradili.
– Moći će njime inženjerijski strojevi, kamioni… potrebni za izradu ovog nasipa, rekao je Lukunić.
Iako je već sudjelovala na rekonstrukciji Bailey mosta, onog u Hrnetiću, ovaj na Turnju je bio prvi u čijem je postavljanju sudjelovala, a to će iskustvo, po riječima skupnice Lare Dobrosavljević, zapovjednice 3. desetine 1. Pontonirskog voda, u budućnosti itekako koristiti.
I lansiranje ovakvog mosta neki su prvi put doživjeli, a to, objasnio jeo poručnik Filip Petrov zapovjednik 3. Pontonirskog voda, u stvari, znači da je sastvljen na obali – sastavljanje i nošenje teških materijala i bio je najzahtjevniji dio posla – postavljen na valjke pa, pomoću stroja, gurnut na drugu obalu, a tamo, opet na valjke, prihvaćen.
– Bilo je zahtjevno, ali dečki su odradili odličan posao, ocijenio je Petrov.
Da je odlično što teški kamioni i strojevi, premda nužni za
gradnju nasipa, neće uobičajenim prometnicama kroz ovaj dio
Karlovca, ionako iznimno prometan, ocijenila je i Sabina
Protulipac iz Vijeća GČ Turanj.
– Značit će to veliko rasterećenje prometnice koja je ionako zagušena prometom i željno iščekujemo izgradnju obilaznice! Vidi se koliko tu vozila prolazi sada, vikendom je promet i pojačan, sezona turistička nadamo se da će ipak biti dobra, a sve to utječe na promet cestom D-1 tako da će biti veliko rasterećenje da kamioni s građevinskim materijalom i radni strojevi ne usporavaju taj prostor i ne oštećuju dodatno cestu i most svojim teretom, zaključila je Protulipac.