Najstariji vozači ove godine sudjelovali su u 181 prometnoj nesreći od kojih su prouzrokovali njih 144
Nažalost često izvještavamo o prometnim nesrećama, a vrlo često se događa da njima nisu uvijek kumovali alkohol i brzina, nego ih uzrokuju i stariji vozači, posve “čisti” ali opet greške u prometu se skupo plaćaju.
Ovog mjeseca u prometnoj nesreći na poluotoku Pelješcu sudjelovalo je troje vozača. Njihov ukupni zbroj godina je 265. Najmlađi je imao 76 godina, najstariji 98, a onaj koji je skrivio nesreću imao je 91 godinu. Srećom, sve je prošlo s lakšim posljedicama.
Elijas je od 1978. godine bio profesionalni vozač. Danas umjesto delegacija vozi unuka na trening. Tek mu je 76 i kaže – još dobro upravlja automobilom.
Vid, refleksi još uvijek sve funkcionira, kaže kroz osmijeh.
“Je, malo koljena bole, ali refleksi rade” dodaje. Za volanom će, kaže, biti dokad bude mogao.
“Znači malo su im sporije reakcije, refleksi već se tu vidi razlika. Ovi stari vozači koji već konstantno voze a u godinama su, većinom voze na pamet”, kaže Josip Vrankić, instruktor u autoškoli.
“Vozim dobro. Još vladam sobom. Glava još uvijek kontrolira vožnju i nikad nisam imao udes ne daj Bože”, kaže Niko Bosnić iz Dubrovnika.
“Pa ja se nadam dokle god sam sposoban da bi još mogao voziti. Poprilično, dokle, dokle nalazi doktorski ne kažu stop. Samo polako, smireno i ok je”, dodaje Mato Miš iz Dubrovnika.
U Hrvatskoj je nešto više od 2 milijuna i 380 tisuća vozača, 323 tisuće ima između 65 i 79 godina, a vozačku dozvolu posjeduje više od 37 tisuća vozača starijih od 80.
Najstariji vozači ove godine sudjelovali su u 181 prometnoj
nesreći od kojih su prouzrokovali njih 144.
“Ono što trend u zadnje dvije godine pa i ove godine govori da
upravo osobe starije životne dobi, iznad 65 godina izazivaju
najveći broj nesreća upravo onih s najtežim posljedicama”, kaže
Denis Pavela, voditelj udruge Sigurnost u prometu
Zato liječnici imaju važnu ulogu – jer dobar pregled spašava živote.