A UGOVORI SPREMNI ZA POTPIS

Hoće to tako! Birača zanima što sve obuhvaća projekt obnove kolodvora u Karlovcu – u gradskoj upravi ne znaju odgovor na to pitanje, a izgleda da ni u HŽ-u

Ovaj projekt je odlična prilika za početak revitalizacije Banije. Ali dok u HŽ-u na revitalizaciju ne moraju misliti, gradonačelniku ona mora biti na dnevnom redu, ističe Birač.

Pitanje je dana kada bi trebali započeti radovi na izgradnji drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca prema Karlovcu i rekonstrukciji postojeće. Naime, današnjim potpisivanjem ugovora i formalno je završen postupak izbora izvođača, no prema gradskom vijećniku Dimitriju Biraču (Nova ljevica) ostalo je mnogo nepoznanica. 

Kako u svom priopćenju naglašava, svakako podržava pokretanje s mrtve točke ove investicije, ali i postavlja pitanje što je sve obuhvaćeno ovim projektom u Karlovcu?  Odgovor je prije više od mjesec dana tražio od gradske uprave, ona pak od HŽ Infrastrukture, ali očito bezuspješno. 

Njegovo priopćenje u nastvaku prenosimo u cijelosti.

Danas u Karlovac dolazi premijer Plenković radi potpisivanja ugovora za gradnju drugog kolosijeka. Uz njega i ministra Butkovića, predstavnika izvođača, bit će i predstavnici HŽ Infrastrukture.

Ovim putem želim obavijestiti javnost te apelirati na gradonačelnika, ali i medije ako im se pruži prilika – da predstavnicima HŽ Infrastrukture postave jednostavno pitanje: Zašto HŽ Infrastruktura ne odgovara Gradu Karlovcu već dobrih mjesec i pol dana?

Početkom lipnja poslao sam upit Gradu kojim sam zatražio dokumentaciju za projekt drugog kolosijeka, tj. plan što bi se sve obnavljalo i izgradilo u Karlovcu? Dakle, uz rekonstrukciju kolodvora (koji obuhvaća i izgradnju perona i pothodnika prema Drežniku), i izgradnju ceste na Orlovcu. To je navedeno tek na jednoj stranici Studije utjecaja na okoliš (2017, str. 26/27).

Ipak, mene zanima postoji li unutar tog glavnog projekta, dio koji se precizno, razrađeno i konkretno odnosi samo na Karlovac? I koji bi bio rezultat razgovora i pregovora Grada Karlovca i HŽ-a. Karlovac je ovdje daleko najveći i najznačajniji grad i morao bi, s obzirom na svoj položaj i važnost, imati poseban status.

Iz Grada su mi odgovorili da takav projekt nemaju, i da će moj upit kao gradskog vijećnika proslijediti HŽ—u. I evo, prošlo je već mjesec i pol dana, ali HŽ ne odgovara. 

Mogu pitati i sljedeće: je li u projekt obnove kolodvora i izgradnje drugog kolosijeka uključeno rješenje onog nakaradnog zida ili zidića na brzoj cesti do Kupe? Jesu li one hale koje su u katastrofalnom stanju (313173, KARLOVAC I, Broj katastarske čestice 2829, 2840, 2827 itd.) uključene u projekt?

Svakako pozdravljam što će se stvari napokon pokrenuti s mrtve točke. Kao što pozdravljam pozitivnu ulogu Grada i Županije u cijelom procesu, uključujući i uspjeh oko nove ceste na Orlovcu.
 
Međutim, ovaj projekt je od presudne prometne, ekonomske, demografske važnosti za budućnost Karlovca i kao takav se realizira jednom u sto godina. Upravo zbog toga Grad mora tražiti (i izboriti se!) sve što je bitno da ova priča s kolodvorom na Baniji završi tako da najbolje služi interesima Karlovca.

Ne pristajati samo na minimalne ustupke. Grad mora gledati vizionarski i prema Baniji i prema obali Kupe. Ovaj projekt je odlična prilika za početak revitalizacije Banije. Ali dok u HŽ-u na revitalizaciju ne moraju misliti, gradonačelniku ona mora biti na dnevnom redu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest