BEZ JAVNE RASPRAVE?

Privatni ili javni gradski prijevoz? Birač: Ekipa je prokrijumčarila privatnog operatera jer vladajuća stranka radi samo ono što joj je danas isplativije

Suština je, kako dodaje Birač, da li je Gradu Karlovcu u interesu da autobus vozi do Rečice, Popović Brda, da voze noćne gradske linije

Gradski vijećnik Dimitrije Birač (Nova ljevica) na današnjoj
konferenciji za medije govorio je o temi javnog ili privatnog
gradskog prijevoza. Kako navodi, na zadnjoj sjednici Gradskog
vijeća bio je neugodno iznenađen kada je na zadnjoj stranici
drugih izmjena i dopuna Programa upravljanja objektima u
vlasništvu Grada naišao na podatak da se izdvaja 200 tisuća kuna
za izradu postupka javne nabave za izradu dokumentacije i odabiru
novog operatera u privatnom prijevozu. 

S obzirom kako nije bilo odlučnu da se ide u privatnu solucije,
odluku o privatnom prijevozu smatra prokrijumčarenom. Naime, kako
pojašnjava, pročelnik Greb je na sjednici u svibnju kazao kako
postoje dva modela, javni i privatni i oba modela se mogu
sufinancirati novcem EU, a u konačnici donijet će se ona odluka
koja će biti  isplativija. Gradonačelnik je tada
komunicirao, poručuje Birač, kako je načelno za javni prijevoz,
ali da nije ni protiv privatnog. 

– Ekipa je prokrijumčarila privatnog operatera, na način što su
gurnuli građanima studiju javnog prijevoza koja uopće ne govori o
benefitima privatnog u odnosu na javni niti obratno i sada kroz
ovu točku, poručuje Birač, pritom problematičnim ističe što se
nije održala nikakva javna rasprava niti tematska sjednica na
kojoj bi se prodiskutiralo je li bolji privatni ili javni
gradski prijevoz. 

– Zadnjih deset godina smo imali privatni gradski prijevoz i
vidimo na što je to izgledalo. Privatnik nerazvijene sredine neće
razvijati na način da i tamo voze autobusne linije. Gradonačelnik
sada zaboravlja da sve te stvari zbog kojih grad infrastrukturno
nije razvijen bi se moglo puno više učiniti da je prijevoz bio
javni. Stoga zagovaram tematsku sjednicu ili da se održi neko
sučeljavanja na kojem će on kako govori non stop da ima argumente
iznijeti ih. 

Birača zabrinjava, što je gradonačelnik vrlo ozbiljan govorio
“ajde vi meni navedite primjer posebno u današnje vrijeme da nije
dobro imati privatnog”. 

– U današnje vrijeme u kojem se valja kriza,
najfleksibilniji i najbrži prema gore s cijenama su
privatnici. Vidimo i to da primjeru Gradske toplane, koliko god
su cijene išle prema gore ona ih nije dizala još sada. Ako mi
stavimo privatnika on ne samo da neće razvijati one rute koje se
njemu ne isplate, nego svakom novom prilikom podizanja troškova
on će to prebacivati na građane, onda će gradonačelnik prati ruke
to nije naše, to je privatno.  

Suština je, kako dodaje Birač, da li je Gradu Karlovcu u interesu
da autobus vozi do Rečice, Popović Brda, da voze noćne gradske
linije.  

– Ako vam građani iz jednog dijela grada mogu doći brže, ta
frekvencija vam utječe ne samo na standard nego ti građani i brže
i efikasnije obavljaju svoje poslove. Ispada da
ovoj vladajućoj stranci što joj je danas
isplativije to će se danas napraviti, a to što će netko za
dvije, tri, deset godina ispaštati to nema problema. Ja sam
protiv takvog načina razmišljanja, ne samo što nije ekonomski
nije ti pametno, zaključio je Birač. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest