BOLJA POVEZANOST

Projekti prometne infrastrukture od velike važnosti za Karlovac i Karlovačku županiju su zacrtani, no pitanje je kad će u realizaciju! Jedan samo što nije

Uz prugu planira se i obnova cestovne infrastrukture, a odnosi se na toliko potrebnu treću traku autoceste Karlovac - Zagreb, novi čvor autoceste na Selcu, a želja je da grad Karlovac dobije i drugi izlazni čvor s autoceste na Stativama.

Više velikih projekata na izgradnji prometne infrastrukture u Karlovcu i Karlovačkoj županiji planiraju se u ovom desetljeću, a poznato je da će kao prvi od njih u realizaciju onaj željeznički. Uskoro bi trebala početi gradnja drugog kolosijeka pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac, a radovi će po najavama krenuti upravo iz Karlovca. 

Županica Martina Furdek-Hajdin je na sjednici Županijske skupštine prošlog tjedna ustvrdila da je razgovarala s članovima uprave HŽ infrastrukture, te da su razgovarali o dinamici poslova na dionici. Upravo je, podsjetila je, u Karlovcu potpisan ugovor, izvođač je uveden u posao i u tijeku su pripremni radovi.

– U tijeku je nabava materijala, ovo je zahtjevna dionica, a potreba je da se tijekom gradnje drugog kolosijeka željeznički promet ne obustavlja, pa je tako i napravljena logistika, kazala je Furdek-Hajdin. 

Ono što mnoge zanima a ne znaju, da je u cijelom obuhvatu posla ugovorena i rekonstrukcija kolodvora u Karlovcu ali i svih drugih stajališta i građevina uz prugu. Zgrada karlovačkog kolodvora izgrađena je 1903. godine i zaštićeno je kulturno dobro. Rekonstrukcija će stoga biti zahtjevna, a po prvotnim planovima trebalo bi biti obnovljeno parkiralište i pothodnik, ali i novi pothodnik ispod cijelog kolodvora iz pravca Drežnika, kao i parkiralište s ulazom na Drežniku. 

Županica je kazala da se razmišlja da se u ovoj povijesnoj zgradi uredi i muzej željeznice, no prvo da ona prestane biti ruglo, pa ćemo, dodaje, sa zadovoljstvom rješavati i namjenu zgrada. 

– Veselimo se kolodvoru koji sad nije naš ponos, ali će biti, kazala je županica.

No osim pruge do Karlovca planira se i druga dionica koja vodi do Oštarija. Ugovorena je dokumentacija, no županica je rekla da se dugi niz godina zahvat projektira, a kako je potrebna studija utjecaja na okoliš, potrebno je provesti glavnu ocjenu. Kaže da bi u ovom financijskom razdoblju trebao projekt biti doveden barem do građevinske dozvole, ali kako je u projekt uključen i novi most na Kupi teško je  govoriti kada bi gradnja mogla krenuti. 

Uz prugu planira se i obnova cestovne infrastrukture, a odnosi se na toliko potrebnu treću traku autoceste Karlovac – Zagreb, novi čvor autoceste na Selcu, a želja je da grad Karlovac dobije i drugi izlazni čvor s autoceste na Stativama.

Županica je kazala da su svi ovi projekti naši “mali pelješki mostovi” i treba ih staviti među prioritete Hrvatskih autocesta. 

– Novi čvor na Selcu je u projektu treće trake, nije ugovorena projektna dokumentacija, ali želimo da se to stavi u prioritete Hrvatskih autocesta. Spoj čvora Novigrad na Lišnicu, odnosno Grad Dugu Resu, trebao je biti izgrađen prije 10 godina, ali nije. Prijepori su iza nas, ali je izgubljeno vrijeme koje ne možemo nadoknaditi. Grad Karlovac je tražio da se izgradi čvor Stative, kako bi imali dva čvora, sa istoka i sa zapada, ali ne samo zbog Karlovca, nego i ostalih općina, rekla je još županica. 

Hoće li i kada ovi cestovni projekti u realizaciju u skoroj budućnosti još nije poznato, no potreba dakako postoji. Na lokalnoj i regionalnoj samoupravi je da “stisne” državnu razinu pa da se što prije nešto i pokrene. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest