JAVNI PRIJEVOZ

Kakav će u budućnosti biti javni prijevoz uz Karlovcu? Zelen, pametan i održiv za sada je SF, sklopit će se ponovo ugovor s vanjskim prijevoznikom

foto ilustracija

Zanimljivo da na tematsku sjednicu nije pozvan nitko od nadležnih kod sadašnjeg koncesionara, karlovačke tvrtke Autotransport koji bi zasigurno iz prve ruke mogao dati odgovore na brojna pitanja koja zanimaju građane.

Kakav će u budućnosti biti javni prijevoz u Karlovcu? U
naredna četiri mjeseca ćemo doznati tko će nam biti novi
pružatelj usluge, a  u budućnosti će se definirati hoće
li takav model ostati ili će ovu uslugu početi obavljati posebna
ili postojeća gradska tvrtka. 

Kako stvari stoje, još ćemo godinama imati vanjskog pružatelja
jer Grad za sada nema kapacitet da sam obavlja uslugu javnog
prijevoza. Za odabir vanjskog će biti objavljen javni natječaj.
Podsjetimo, Grad Karlovac uslugu javnog prijevoza sufinancira, a
sve zanima zašto autobusi kasne, zašto su na pojedinim linijama
pretrpani, a na nekima dođu ili uopće ne dođu i djecu ne odvezu u
školu. Zanimljivo da na tematsku sjednicu nije pozvan nitko od
nadležnih  iz Autotransporta, tvrtke na koju se građani
najviše žale i koji bi zasigurno iz prve ruke mogli dati odgovore
na brojna pitanja koja zanimaju građane. Po riječima predsjednika
Gradskog vijeća Marina Svetića, nisu ih pozvali jer Autotransport
nije jedini prijevoznik, pa bi u tom slučaju trebali pozvati
sve. 

Na početku izlaganja vijećnicima se obratila dogradonačelnica
Ivana Fočić koja je rekla da se prije svega moraju zadovoljiti
zakonski okviri, te da je potrebna analiza da se dobije
kvalitetna i dostupna usluga našim građanima. 

– Nakon isteka ugovora idemo u javno nadmetanje, mogućnosti
organizacije i reorganizacije javne usluge, sklapanje s vanjskim
ili internim operaterom a ukoliko je to naša tvrtka, direktnu
pogodbu, kazala je Fočić. 

Voditelj gradskog odsjeka za promet Marino Ivasić rekao je da će
se novi ugovor sklopiti na tri godine, a u tom periodu razraditi
metode daljnjeg razvoja gradskog prijevoza.

Robert Vodopić, voditelj gradskog odsjeka za pametni grad rekao
je da budućnost prijevoza u Karlovcu mora imati “napredna, zelena
i pametna rješenja”, te da suvremena mobilnost na području grada
bude “održiva, digitalna i otporna”.

– Autobuse treba zamijeniti novim ekološkim i jeftinijim
prijevozom, ali i moramo napraviti i prateću infrastrukturu,
rekao je Vodopić.

Išao je čak toliko daleko da je govorio o električnim autobusima
ili onima na vodik što je u usporedbi s onime što sad imamo pravi
SF. Autobusna stajališta s pametnim klupama, informativnim
ekranima s informacijama kad dolazi autobus i mogućnosti
pretraživanja lokacija, sa solarnim panelima koje je Vodopić
spomenuo nisu neizvedivi. Međutim, dok Karlovac nema pokrivene
sve linije, velik ih je broj nerentabilnih a mnoge, kao što
svjedočimo, uopće ne voze po voznom redu, kasne pa često uopće
niti ne dođu, ovo je neka druga tema. 

Rasprava se nastavlja, a najzanimljivije dijelove možete pratiti
na KAportalu. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest