ODRŽIVOST POSLOVANJA

Heinekenova pivovara na Dubovcu znatno smanjila emisiju CO2 i potrošnju vode, novim rješenjima rijeka Kupa još sigurnija od zagađenja

Podržali su, dodaju brojna brojna sportska, glazbena i turistička događanja, ali i projekt KAkvart koji šestu godinu zaredom provodi u suradnji s Gradom Karlovcem.

Heineken Hrvatska koja ima i pivovaru na Dubovcu objavio je
svoje trinaesto Izvješće o održivosti. Kako kažu iz ove
korporacije, ovo je pregled značajnijih rezultata koje je
kompanija u 2021. godini ostvarila na područjima zaštite okoliša,
društvenih vrijednosti te odgovorne konzumacije u skladu je s
njenom globalnom strategijom održivog poslovanja Stvaramo bolji
svijet do 2030.

– Ovaj glavni strateški dokument upravo je 2021. godine
ažuriran s ciljevima, akcijama i obvezama u području ugljične
neutralnosti, uključivijeg i pravednijeg društva, umjerenosti i
odgovorne konzumacije alkohola. Tako do 2030. godine Heineken
globalno, ali i u Hrvatskoj, ima ambiciju pomoći stvoriti bolji
svijet, od ječma do bara, navodi se u priopćenju.

– Pivovara u Karlovcu ostvarila je tri nova značajna rezultata
smanjenja emisija CO2. Zahvaljujući korištenju bioplina u
proizvodnji, dobivenog radom pročistača tehnoloških otpadnih
voda, otpušteno je 383 tona ugljikovog dioksida manje. Nadalje,
emisije su smanjene za 10,8% po hektolitru proizvedenog piva u
odnosu na 2020. godinu ili 57,8% u odnosu na baznu 2008. godinu.
Istovremeno, emisija CO2 smanjena je za 8 kilograma po
distribuiranom hektolitru piva zahvaljujući optimizaciji procesa
u logistici, izvijestili su iz Heinekena.

Za rad pivovara i dalje koristi 100 posto električne
energije dobivene iz obnovljivih izvora (ZelEn), uključujući onu
dobivenu radom solarnih panela postavljenih na krov zelenog
skladišta. Količina komunalnog otpada smanjena je za gotovo 41
posto po hektolitru piva u odnosu na lani, a na tisuće tona
nusproizvoda proizvodnje piva (tropa i kvasca) pretvoreno je u
stočnu hranu.

– Odlučnost u očuvanju vodnih resursa i lokalnih rijeka dokazuje
ugradnja tri separatora ulja, dok novo pretakalište osigurava da
proizvodi ili sirovine ne dođu do rijeke Kupe u slučaju
ispuštanja iz cisterni. Također, u odnosu na baznu 2008. godinu,
za proizvodnju jedne litre piva u 2021. bilo je potrebno 43,2%
manje vode, kažu nam u Heinekenu.

Zanimljivo, u  najvišem upravljačkom tijelu kompanije u
Hrvatskoj lani je bilo 50 posto žena, a u višem menadžmentu
njih 43 posto. Istovremeno, globalni cilj je postići 30
posto žena na položajima višeg rukovođenja do 2025., odnosno
40 posto do 2030.

– Sigurnost, zdravlje i dobrobit zaposlenika također su ostali
visoko na listi prioriteta. U 2021. godini nije zabilježena
nijedna ozljeda na radu, a u tzv. zelenom skladištu postavljen je
suvremeni sustav koji omogućava sigurnije kretanje viličara i
pješaka. Također, zaposlenicima je preporučeno da ne šalju
poslovne e-mailove nakon 18 sati, svi su prošli vježbu u slučaju
potresa, poticalo ih se na aktivan način života trčanjem,
bicikliranjem i hodanjem, a imali su i u potpunosti plaćeno
bolovanje u slučaju zaraze koronavirusom, stoji u izvješću.

Podržali su, dodaju brojna brojna sportska, glazbena i
turistička događanja, ali i projekt KAkvart koji šestu godinu
zaredom provodi u suradnji s Gradom Karlovcem. Realizacijom
dvadesetak društvenih i komunalnih projekata život stanovnika i
gostiju učinili su kvalitetnijim, ugodnijim i održivijim.

– Važno je spomenuti i da je u 2021. udio lokalnih, odnosno
domaćih dobavljača bio 72,73 posto u ukupnoj vrijednosti
nabave. Bez obzira o kojem brendu piva ili cidera se radilo,
kompanija je dosljedno komunicirala i zagovarala odgovornu i
umjerenu konzumaciju unutar svih sponzoriranih događaja,
projekata te oglašivačkih kampanja provedenih tijekom 2021.
godine, navodi se u izvješću o održivosti.

Inizistira se na odgovornoj konzumaciji a to se ogleda se i
u činjenici da je potrošačima u Hrvatskoj ponuđen izbor,
odnosno bezalkoholne varijante svojih najpoznatijih piva. Tako je
uz Heineken 0.0, potrošačima bilo dostupno i Karlovačko
0.0. 

– Održano je novo izdanje edukativnog programa “Za odgovorno
odrastanje mladih” koji je Heineken Hrvatska pokrenuo još
2013. u suradnji sa Psihološkim centrom Tesa. Cilj programa,
namijenjenog roditeljima srednjoškolaca, je sprečavanje
maloljetničke konzumacije alkohola te pružanje podrške u
uspostavljanju dobre komunikacije između njih i djece. Na
radionicama je u 2021. sudjelovalo više od 1.300 roditelja
učenika iz 44 škole diljem Hrvatske, navode.

– Baš kao što se svijet prilagođava prirodi, Heineken se
želi prilagoditi svijetu koji se neprestano mijenja. Utjecaji
pandemije i volatilnost na globalnoj razini, sve veća očekivanja
kupaca i potrošača od nas to zahtijevaju više nego ikada. Zato na
održivosti i odgovornosti nastavljamo raditi podižući ljestvicu,
svaki put malo više. Vjerujemo da na tom putu možemo računati na
podršku i doprinos svih naših zaposlenika i drugih dionika
usmjerenih na razvoj te bolju budućnost za sve, poručila je Marta
Bułhak, predsjednica Uprave Heinekena Hrvatska.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest