Dok se stručnjaci bave analizama, nije tajna da posao naplate parkirališta za Mladost baš i nije tako profitabilan kako se mislilo, dok je "pauk služba" više godina zaredom bila - gubitaš.
Karlovačka gradska uprava planira napraviti reorganizaciju
gradske tvrtke Mladost koja izvorno upravlja sportskim objektima
u gradu, a od prije nekoliko godina u svom djelokrugu posla ima i
naplatu parkirališta i pauk službu.
Kako doznajemo, upravo traje poslovna analiza Mladosti d.o.o., te
nam u Gradu kažu kako je analiza “nužna kako bi se mogla
planirati reorganizacija tvrtke zbog njenog boljeg poslovnog i
financijskog učinka”.
– Ta će analiza pokazati hoće li se krenuti u smjeru izdvajanja
nekih djelatnosti tvrtke u zasebni poslovni subjekt i kakav, na
koji način i u kojem vremenskom periodu, navodi se u odgovoru na
upit KAportala.
Službeno se znači – zna da se ništa ne zna, no neslužbeno je
navodno već napravljen plan da se ovo gradsko poduzeće
transformira u javnu ustanovu kojoj će Grad Karlovac biti
osnivač. Nadalje, Mladost se u tom slučaju više ne bi bavila
poslovima koji bi trebali biti najprofitabilniji – naplatom
javnih parkirališta i pauk službom, nego bi ove djelatnosti mogle
biti prebačene u djelokrug druge gradske tvrtke – Zelenila, a
nije isključeno da će se za njih biti osnovana nova gradska
tvrtka.
KAportal je prije pola godine provjerio kako stvari stoje sa
samim poslom naplate parkinga i pauk službe i kako smo doznali,
pauk služba je već treću godinu zaredom gubitaš (tekst pročitajte
ovdje). Dok se
stručnjaci bave analizama, nije tajna da posao naplate
parkirališta za Mladost baš i nije tako profitabilan kako se
mislilo. Pisali smo da su prosječni mjesečni prihodi u
parking službi oko 400 tisuća kuna dok su izdaci za djelatnike,
uz naknade, amortizacije, održavanje softvera i slično bili
gotovo 300 tisuća kuna, pa stoga se može zaključiti da naplata
parkinga donosi tek oko milijun i 200 tisuća kuna profita
godišnje (tekst pročitajte ovdje). Druga je stvar da je
pauk služba više godina u nizu bila gubitaš s više od 450 tisuća
kuna gubitka godišnje.
Direktor Mladosti se na naš upit također pravdao da Karlovac nije
poseban po tome, te da su pauk službe u minusu gotovo u svim
gradovima, no ona je ipak nužna zbog “sigurnosti prometa i
vozačke kulture u svakom većem gradu”. Bit će svakako zanimljivo
vidjeti kakvi su podaci o prihodima u godini s kojom smo se
nedavno oprostili, a još više što će pokazati analiza koju je
naručila karlovačka gradska uprava.
Hoće li parkiranje naplaćivati Mladost, Zelenilo ili netko treći
za građane je manje bitno, više ih zanima to da imaju dovoljan
broj parkirnih mjesta i da su cijene pristupačne.