Projekt je u svojim počecima bio u istoj poziciji kao i danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove, dok je rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila zadaća gradske uprave
Prva faza izgradnje užeg gradskog prstena u Karlovcu, od Krležine
do Držićeve ulice, počet će ove godine. Najavio je to
gradonačelnik Damir Mandić prilikom obilaska obilaznice Turanj
prošlog tjedna, a za KAportal Hrvatske ceste pojasnile su
sve aktivnosti oko ove investicije.
Pa tako kažu kako je za rekonstrukciju prve faze
državne ceste DC545 u gradu Karlovcu izrađena kompletna
projektna dokumentacija te je ishođena građevinska dozvola.
Duljina planiranog zahvata iznosi približno 530 metara.
Dodaju kako je planom nabave Hrvatskih cesta za 2023. godinu, u
četvrtom kvartalu predviđeno pokretanje postupka javne
nabave za izgradnju predmetnog zahvata. Radovi bi trebali biti
gotovo u roku od 4 mjeseca, a procijenjena vrijednost nabave
iznosi 1.315.000,00 eura.
– Za zapadnu obilaznicu Karlovca u duljini oko 4 km, Hrvatske
ceste sklopile su Ugovor za izradu idejnog rješenja i studije o
utjecaju na okoliš. Do sada je izrađeno idejno rješenje i
u tijeku je izrada SUO-a. Postupak procjene utjecaja na
okoliš ne može se pokrenuti dok se ne završe izmjene prostorno –
planske dokumentacije (izmjene u tijeku), pojašnjavaju nam iz
Hrvatskih cesta.
A ovako je sve počelo prije dvadeset godina
Početak radova na izgradnji karlovačkog prstena odužilo je
upravo rješavanje imovinsko – pravnih odnosa, a ta
problematika prati ovaj projekt od samog njezinog začetka, od
prije gotovo dvadeset godina.
Tadašnji gradonačelnik Božidar Joha (SDP) u nastavku izgradnje
gradskog prstena isticao je da se bori i s “političkim obmanama i
opstrukcijama” u režiji gradskog pročelnika Mire Škrgatića,
kasnije HDZ-ova gradonačelnika.
Naime, projekt je u svojim počecima bio u istoj poziciji kao i
danas, Hrvatske ceste su se obvezale financirati radove, dok je
rješavanje imovinsko pravnih odnosa i dokumentacije bila zadaća
gradske uprave.
No, budućnost projekta nikad nije bila sporna, a čak ga je i
HDZ-ova vlast u Karlovačkoj županji isticala da je “amenovan” na
sjednici Vlade na čelu s premijerom Ivom Sanaderom u Karlovcu, u
predizbornom travnju 2005. godine. U narednim mjesecima,
nakon smjene gradske vlasti, u mandatu gradonačelnika Mire
Škrgatića, nastavilo se u obećavajućem tonu o početku gradnje
“ovog ljeta”, “sljedeće godine”, “za dvije godine”.
A dogodilo se upravo suprotno, cijeli projekt prebačen je na
gradsku razinu, pa ispada da tadašnji visokopozicionirani lokalni
dužnosnici, kojima se davalo na velikoj važnosti, nisu bili od
velike pomoći.
Ne zaboravimo da je i gradonačelnik Škrgatić u travnju 2007.
godine dao ostavku i prešao na novu dužnost na državnoj razini da
“pomogne stranci u realizaciji složenijih infrastrukturnih
projekata u Karlovačkoj županiji i gradu Karlovcu”.
Nakon njega, ni gradonačelnik Damir Jelić u svom desetogodišnjem
mandatu nije se libio ne obećavati početak radova. Za njegova
mandata, kako je i on tada isticao, tekla je i “borba” da se
projekt ponovno vrati na nacionalnu razinu, ali u svakom slučaju,
obećavao je, da izgradnja ne bi trebala početi prije 2012.
godine.
No očito je negdje štekalo u HDZ-ovoj vertikali, jer cijelo to
vrijeme radovi na izgradnji gradskog prstena dalje od Novog
centra nisu došli. Naravno, opet postaje ključna
sjednica Vlade u Karlovcu, ali sada u prosincu 2017. godine, na
čelu s premijerom Andrejem Plenkovićem. Nakon nje došlo je do
prekategorizacije ceste i potpisivanje sporazuma između Grada
Karlovac i Hrvatskih cesta, kojim se je Grad u ime i za račun
HC-a obvezao rješavati imovinsko – pravne odnose, a Hrvatske
ceste izvršiti radove na spomenutom prometnom pravcu.
Isto onako kako se u cijeli projekt krenulo prije dvadeset
godina.