Ravnatelj Pleša mišljenja je da srednjoškolsko obrazovanje svakako treba promjenu, nastavni programi u sektoru Turizma i ugostiteljstva nisu modernizirani još od 1996. godine i svakako je više nego potrebno uskladiti ih s potrebama tržišta rada
Osim eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, Ministarstvo
znanosti i obrazovanja početkom ove nastavne godine krenulo je s
još jednim projektom koji bi trebao napraviti reformu u školstvu.
Radi se o reformi strukovnog obrazovanja u srednjim školama,
odnosno o modularnoj nastavi.
U ovom programu sudjeluje devet strukuvnih škola koje su ranije
postale Regionalni centri kompetentnosti, a među njima je i
Trgovačko ugostiteljska škola Karlovac. Koje je novitete
donio novi program, kako funkcionira modularna nastava,
kakve su reakcije nastavnika i učenika, za KAportal pojašnjava
ravnatelj škole Damir Pleša.
Trgovačko ugostiteljska škola Karlovac u ovaj program je ušla s
novim programom “Tehničar posluživanja”, koji je ove godine
upisalo osam učenika. Ravnatelj Pleša kaže nam da su se za njega
odlučili iz razloga jer su željeli svojim budućim učenicima
ponuditi nešto novo, nešto što će pratiti trendove u
ugostiteljstvu i turizmu, što upravo ovaj program i
ostvaruje.
– Kao Škola partner Ugostiteljskoj školi Opatija koja je
imenovana Regionalnim centrom kompetentnosti od samog smo početka
provođenja projekta, aktivno i ravnopravno sudjelujemo na izradi
kurikularnih dokumenata (Standard zanimanja, Standard
kvalifikacije i Strukovni kurikulum) tako da se ulazak u
eksperimentalni dio modularne nastave od samog početka činio kao
prirodan nastavak svih tih aktivnosti. Kroz modularnu nastavu
učenici će usvajati nove sadržaje na nov način za koji vjerujemo
da će im biti puno bliži, dinamičniji te ih učiti povezivanju
sadržaja iz različitih područja i njihovoj primjeni, poručio je
ravnatelj Pleša.
Novi oblik nastave
Po novom modelu, nastava se izvodi na način da su nastavnici
moderatori, metode i oblici rada koje koriste zahtijevaju veći
angažman učenika. Učenik je u centru pažnje, naglasak je na
rezultatima – ishodima učenja bez obzira na to kojim putem se do
njih došlo. Također, potiče se suradnja između nastavnika te
projektna nastava.
Za razliku od tradicionalnog oblika nastave kod kojega se nastava
odvija svaki tjedan po istom rasporedu u modularnoj se nastavi
moduli izvode po nekoliko tjedana. Pojedini moduli se kao i kod
klasične nastave izvode i kroz cijelu godinu. Ravnatelj Pleša nam
pojašnjava kako unutar modula postoje manji logički dijelovi koji
se zovu skupovi ishoda učenja koje mogu izvoditi različiti
nastavnici.
– U našem slučaju, nastavu unutar modula u većini slučajeva
izvode dva do tri nastavnika. U modularnoj nastavi radi se o
tjednoj organizaciji nastave što i predstavlja njezin
najzahtjevniji dio. Module, odnosno skupove ishoda učenja unutar
modula posložili smo sukladno vlastitim mogućnostima uvažavajući
logički slijed među istima. Izazovno će biti uskladiti
specifičnosti pojedinih modula, odnosno skupova ishoda učenja
(terenske nastave i razne druge aktivnosti koje su planirane kako
bi se realizirali pojedini skupovi ishoda učenja) sa istovremenim
izvođenjem nastave u ostalim modulima, poručuju ravnatelj.
Reakcije učenika i nastavnika vrlo pozitivne
– Sam princip modularne nastave omogućuje lakše i kvalitetnije
kreiranje odnosa na relaciji nastavnik – učenik, obzirom da isti
nastavnik u startu sa njima provodi više vremena. Također to
olakšava i individualan pristup svakom učeniku što u konačnici
rezultira boljim rezultatima i većim osjećajem zadovoljstva s
obje strane. Pozitivnom stavu nastavnika sigurno je pridonijelo i
to što su od samog početka provođenja projekta znali da će se
novi program izvoditi kroz modularni oblik nastave, tako da tu
nikakvih problema nije bilo. Učenici se pak tek polako upoznaju
s modularnom nastavom, za sada je sve u najboljem redu,
poručuje ravnatelj.
Ravnatelj škole mišljenja je da srednjoškolsko obrazovanje
svakako treba promjenu, nastavni programi u sektoru Turizma i
ugostiteljstva nisu modernizirani još od 1996. godine, kao i
većina programa u strukovnom obrazovanju i svakako je više nego
potrebno uskladiti ih sa potrebama tržišta rada.
– Kakva bi ta promjena trebala biti i jesu li programi koje su
ove školske godine škole započele eksperimentalno provoditi
početak reforme strukovnog obrazovanja u ovom je trenutku teško
reći. U svakom slučaju radi se o jednom pokušaju modernizacije
strukovnog obrazovanja, koliko uspješnom trebalo bi biti poznato
kroz četiri godine koliko većina ovih novih programa traje,
zaključuje ravnatelj Damir Pleša.