Pristigao vlak je šesnaesti izrađen u sklopu projekta sufinanciranog iz fondova Europske unije s 116.840.464 eura, a u sklopu kojega se ukupno nabavlja 21 vlak
– Desetljećima je željeznica bila zanemarivana i sada se veselimo
ulaganjima u infrastrukturu i sufinanciranje karata. Mnogi mladi
i zaposleni putuju željeznicom do Zagreba i Rijeke. Čekamo
ulaganje u drugi kolosijek i s njime će biti bolja povezanost s
glavnim gradom. Mnogi iz Karlovca rade u Zagrebu, a ima i
primjera da Zagrepčani dolaze raditi i školovati se u Karlovac.
Želimo da ovaj kraj bude prepoznat kao mjesto lijepog i zdravog
života koje je dostupno svima, poručila je u petak karlovačka
županica koja je s gradonačelnikom Damirom Mandićem dočekala na
karlovačkom željezničkom kolodvoru novi niskopodni elektromotorni
vlak koji je stigao iz Zagreba.
S tim niskopodnim vlakom se u prosincu otvara nova brza linija
između Duge Rese i Zagreba. Od sljedeće godine će svim
umirovljenicima biti omogućen besplatan prijevoz vlakom u
Hrvatskoj, a gradonačelnik je najavio da će za petstotinjak
studenata iz Karlovca koji putuju na studije vlakom s novim
gradskim proračunom biti podmireni putni troškovi.
– Ovaj novi vlak je vjesnik realizacije izgradnje drugog
kolosijeka, što je ključan razvojni projekt za Karlovac. Važno
nam je što će započeti i obnova zgrade kolodvora, rekao je
Mandić.
Pristigao vlak je šesnaesti izrađen u sklopu projekta
sufinanciranog iz fondova Europske unije s 116.840.464 eura, a u
sklopu kojega se ukupno nabavlja 21 vlak. Cilj je, između
ostaloga, osigurati učinkovitiji i konkurentniji željeznički
putnički prijevoz.
Državni tajnik za željeznicu u Ministarstvu mora, prometa i
infrastrukture Republike Hrvatske Alen Gospočić je najavio da će
se u narednih deset godine uložiti još milijarde eura u
željezničku infrastrukturu, a da će do početka 2025. biti još 70
ovakvih niskopodnih vlakova.
Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ putničkog prijevoza, je naveo
da su ovakvi vlakovi “jako udobni, klimatizirani, pristupačni
osobama s invaliditetom, imaju video-nadzor, vizualne i govorne
najave, manje vibracija i mogu voziti i do 160 kilometara na
sat”.
– S rekonstrukcijom pruge će tako put Karlovac – Zagreb trajati
oko 30 minuta. Tada neće biti da se stanovništvo seli u Zagreb i
upravo nam je cilj da se što bolje povežu gradovi u okolici sa
Zagrebom, napomenuo je Ukić.
Predsjednik Uprave KONČAR – Elektroindustrije Gordan Kolak je
naveo da su ovakvi vlakovi “možda i najsloženiji proizvodi
hrvatske industrije i jedni su od najreprezentativnijih hrvatskih
industrijskih proizvoda u svijetu”.
– Ovo je dokaz akumuliranog znanja i iskustva u Končaru, da
Hrvatska ima znanja za izradu kompleksnih proizvoda i stalnog
tehnološkog razvoja Končara. Ovime okazujemo da hrvatska mladost
ima perspektivu u hrvatskoj industriji, da i dalje postoje
projekti koji su za Hrvate izuzetno značajni i u kojima mogu
razvijati svoju karijeru. U Hrvatskoj postoje prilike za to.
Razvijamo i hibridni baterijski vlak kako bismo riješili probleme
s prugama koje nisu elektrificirane, a imamo i istraživačke
projekte za primjenu vodika. Do sada smo ovaj vlak isporučili u
Bosnu i Hercegovinu, a neke komponente i rješenja u Rumunjsku i
Bugarsku, primjerice. Pitanje izvoza kompletnog vlaka nije samo
pitanje izvoza proizvoda, nego i prijenosa tehnologije, a možda
je čak u nekim momentima i političko pitanje. Proizvodimo i
tramvaje. Lani smo ih isporučili u Latviju, rekao je Kolak.