Nastavak dionice zapadne obilaznice Karlovca u duljini oko četiri kilometra, još uvijek je u fazi rješavanja dokumentacije
Postupak javne nabave za izvođača radova na izgradnji 1. faze
užeg gradskog prstena u Karlovcu, od Krležine ulice do ulice
Marina Držića, upravo je u tijeku. Iz Hrvatskih cesta za KAportal
su potvrdili kako je zaprimljena jedna ponuda i kako je
u tijeku njezina ocjena.
Duljine dionice je 530 metara, ishođena je pravomoćna građevinska
dozvola, procijenjena vrijednost izgradnje je 1.315.000,00 eura,
a planirano trajanje ugovora je 4 mjeseca. Nastavak dionice
zapadne obilaznice Karlovca u duljini oko 4 kilometra, još uvijek
je u fazi rješavanja dokumentacije.
“Političke obmane i opstrukcije”
Podsjetimo kako je početak radova na izgradnji karlovačkog
prstena službeno odužilo rješavanje imovinsko – pravnih
odnosa, a ta “problematika” prati ovaj projekt od samog njezinog
začetka, od prije gotovo dvadeset godina.
Tadašnji gradonačelnik Božidar Joha (SDP) u nastavku izgradnje
gradskog prstena isticao je da se bori i s “političkim obmanama i
opstrukcijama” u režiji gradskog pročelnika Mire Škrgatića,
kasnije HDZ-ova gradonačelnika. Škrgatić je, prisjetimo se, nakon
dvije godine mandata svoje mjesto ustupio zamjeniku Damiru Jeliću
i tad je počela famozna “Jelićeva era”.
No vratimo se gradskom prstenu. Projekt je, naime, u svojim
počecima bio u istoj poziciji kao i danas, Hrvatske ceste su se
obvezale financirati radove, dok je rješavanje imovinsko pravnih
odnosa i dokumentacije bila zadaća gradske uprave.
No, budućnost projekta nikad nije bila sporna, a čak ga je i
HDZ-ova vlast u Karlovačkoj županiji isticala da je “amenovan” na
sjednici Vlade na čelu s premijerom Ivom Sanaderom u Karlovcu, u
predizbornom travnju 2005. godine.
U narednim mjesecima, nakon smjene gradske vlasti, u mandatu
gradonačelnika Mire Škrgatića, nastavilo se u obećavajućem tonu o
početku gradnje. A dogodilo se upravo suprotno, cijeli projekt
prebačen je na gradsku razinu, pa ispada da tadašnji
visokopozicionirani lokalni dužnosnici, kojima se davalo na
velikoj važnosti, nisu bili od velike pomoći.
Ne zaboravimo da je i gradonačelnik Škrgatić u travnju 2007.
godine dao ostavku i prešao na novu dužnost na državnoj razini da
“pomogne stranci u realizaciji složenijih infrastrukturnih
projekata u Karlovačkoj županiji i gradu Karlovcu”.
Bez sjednice Vlade u Karlovcu ništa?
Nakon njega, ni gradonačelnik Damir Jelić u svom desetogodišnjem
mandatu nije se libio ne obećavati početak radova. Za njegova
mandata, kako je i on tada isticao, tekla je “borba” da se
projekt ponovno vrati na nacionalnu razinu, ali u svakom slučaju,
obećavao je, da izgradnja ne bi trebala početi prije 2012.
godine.
No očito je negdje štekalo u HDZ-ovoj vertikali, jer cijelo to
vrijeme radovi na izgradnji gradskog prstena dalje od Novog
centra nisu došli. Naravno, opet postaje ključna sjednica
Vlade u Karlovcu, ali sada u prosincu 2017. godine, na čelu s
premijerom Andrejem Plenkovićem.
Nakon nje došlo je do prekategorizacije ceste i potpisivanje
sporazuma između Grada Karlovac i Hrvatskih cesta, kojim se je
Grad u ime i za račun HC-a obvezao rješavati imovinsko – pravne
odnose, a Hrvatske ceste izvršiti radove na spomenutom prometnom
pravcu.
Isto onako kako se u cijeli projekt krenulo prije dvadeset
godina. Moguće je ovog puta da će se do početka nove turističke
sezone izgraditi prvih pola kilometara.