DULJINE 3,1 KM

Nova brza pruga ići će kroz grad Karlovac! Prvi doznajemo što će se sve graditi i obnavljati na dionici pruge od Željezničkog kolodvora do Mostanja

Provjerili smo kako će se projekt nizinske pruge realizirati na području Karlovca s obzirom da postojeća infrastruktura koja će se modernizirati i dograditi prolazi kroz urbani dio grada

Izgradnja drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do Karlovca, prvi je dio nizinske pruge na području Karlovačke županije koji je već u fazi radova. Svojom cijelom dužinom, od Rijeke do državne granice s Mađarskom, najsloženiji je i najskuplji projekt ovog investicijskog ciklusa u modernizaciju željeznice.

Dionica od Karlovca do Oštarija, duljine je 39,1 kilometar, dio je nizinske pruge koja se nalazi na području Karlovačke županije, a kako KAportal doznaje, u tijeku je završna faza izrade studijske dokumentacije. 

Do sada su izrađene studija izvodljivosti, analiza troškova i koristi te studija utjecaja na okoliš za koju se trenutačno provodi postupak procjene utjecaja zahvata na okoliš. U pripremi je postupak javne nabave za projektnu dokumentaciju odnosno idejni projekt s ishođenjem lokacijske dozvole. 

Projekt obuhvaća rekonstrukciju postojećeg i dogradnja drugog kolosijeka na dionici Karlovac – Mostanje u duljini 3,1 km, izgradnju nove dvokolosiječne elektrificirane pruge na dionici Mostanje – Skradnik duljine 36 km i rekonstrukciju postojeće jednokolosiječne pruge na dionici Mostanje – Duga Resa u duljini 7,8 km. 

U sklopu projekta planira se i rekonstrukcija stajališta Karlovac Centar, izgradnja novog kolodvora Mrežnički Brest i stajališta Belaj te rekonstrukcija kolodvora Mrzlo Polje i Duga Resa.

– Procijenjena vrijednost studijske i projektne dokumentacije je 9,2 milijuna eura sufinanciranih iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija i Programa Konkurentnost i kohezija. Prema do sada izrađenoj dokumentaciji procijenjena vrijednost radova iznosi 660,5 milijuna eura, poručuju iz HŽ Infrastrukture na upit KAportala. 

Nizinska pruga kroz grad Karlovac  

Provjerili smo kako će se projekt nizinske pruge realizirati na području Karlovca s obzirom da postojeća infrastruktura koja će se modernizirati i dograditi prolazi kroz urbani dio grada.  

Iz HŽ Infrastrukture nam pojašnjavaju da početak dionice je na mjestu uklopa u projekt modernizacije i dogradnje dionice Hrvatski Leskovac – Karlovac, a završetak na području rasputnice Mostanje. 

Na tome dijelu predviđena je rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i dogradnja drugog kolosijeka s desne strane, gledano od Karlovca prema Mostanju, za brzine do 120 km/h.  

– Na toj dionici predviđa se izgradnja podvožnjaka Mažuranićeva obala, podvožnjaka Vladka Mačeka, vijadukta Karlovac Centar, nadvožnjaka Udbinja, podvožnjaka Bašćinska cesta, podvožnjaka Mostanje 1. Zatim uređenje ceste obala Ivana Trnskog te rekonstrukcija postojećeg i dogradnja novog mosta Kupa, pojašnjavaju iz HŽ-a za KAportal. 

Nadalje, od stajališta Karlovac Centar predviđeno je da se u duljini 1,4 kilometra postojeći nasip zamijeni vijaduktom kako bi se za područje grada omogućile dodatne biciklističke i pješačke komunikacije unutar urbane zone grada. 

– Vijadukt Karlovac Centar je složena konstrukcija od dva razdvojena jednokolosječna vijadukta. Slijedom navedenog se projektira jedna građevina za lijevi i jedna građevina za desni kolosijek pruge, kažu u HŽ Infrastrukturi. 

U rekonstrukciju će i postojeće stajalište Karlovac Centar, a unutar urbanih naselja i u blizini obiteljskih kuća, iz HŽ Infrastrukture otkrivaju kako se predviđa izvedba zaštite od buke u vidu zidova za zaštitu od buke. 

AKO STE PROPUSTILI – FOTO GALERIJA KARLOVAČKIM ULICAMA…

>> FOTO GALERIJA Karlovačkim ulicama, 10. ožujka 2024. (foto: Antonela Zvonković)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest