DAROVITI.LAB

STEM edukacija od najranijeg doba! U OŠ Turanj nastavljene radionice “Šašavih robota” namijenjene darovitim učenicima

OŠ Turanj

Uz usvajanje novih znanja i vještina, upravo je poticanje suradnje i timskog rada jedan od glavnih ciljeva projekta

U Osnovnoj školi Turanj održana je treća radionica ‘Šašavih
robota’ čime se završava prvi dio projekta za darovite učenike –
“Daroviti.LAB”.

Kroz ove radionice daroviti učenici četvrtih razreda i učenici
viših razreda uključeni u školsku izvannastavnu aktivnost
‘Makerspace školske knjižnice’ radili su na edukativnim STEM
uradi-sam kompletima svjetski poznate hrvatske tvrtke CircuitMess
našeg inovatora i poduzetnika Alberta Gajšaka koja je ujedno i
jedan od partnera na projektu. Slaganjem komponenti izradili su
jednostavne robote, a putem su učili o osnovama elektronike,
robotike i mehanike.

U školi kažu da je projekt ‘daroviti.LAB’ osmišljen kako bi se
darovitim učenicima omogućilo razvijanje vještina iskustvenog
učenja, timskog rada, kreativnosti i poticanje divergentnog
mišljenja nizom aktivnosti koje nisu uključene u redovni školski
program, s naglaskom na STEM područje i primjenu znanstvenih i
proizvodnih vještina u obrazovanju.

Učiteljica razredne nastave Ljiljana Mikšić, voditeljica projekta
i voditeljica skupine darovitih učenika i Filip Ramić, školski
knjižničar, voditelj radionica i izvannastavne aktivnosti
“Makerspace školske knjižnice” smatraju da su u tome uspjeli jer
su učenici sve radili u parovima, jedni drugima su pomagali i svi
su se trudili dati najviše od sebe.

– Uz usvajanje novih znanja i vještina, upravo je poticanje
suradnje i timskog rada jedan od glavnih ciljeva projekta, kažu
nam u školi te ističu da su učenici jedva čekali doći u
školu u subotu i kroz cijeli tjedan ispitivali što će se sljedeće
raditi.

Po riječima mentora upravo je ta spremnost učenika da svoje
slobodno vrijeme žele provestu u učenju i radu potvrđuje nam da
ovakav pristup obrazovanju treba primijenjivati čim više i u
svakodnevnom radu u nastavi.

– Nastavne sadržaje učenicima treba približiti kroz igru,
praktični i interaktivni rad, te i iskustveno učenje. Ovaj
projekt je dokaz da takvim pristupom lakše dolazimo do djece koja
imaju interes i volju za učenje, ali manjak vremena i uvjeta
često obrazovanje svode na jednostrani prijenos informacija, što
i učiteljima i đacima predstavlja sve veći problem, ističu
mentori Darovitog LAB-a.


 

Uspješnim zaključivanjem ovog dijela projektnih aktivnosti
‘Daroviti.LAB’ ne završava, već kreće dalje – nakon robotike i
elektronike na redu su prirodne znanosti. Učenike očekuju
zanimljive i poučne radionice koje škola organizira u suradnji s
karlovačkim Nikola Tesla Experience centrom, posjet institutu
Ruđer Bošković u Zagrebu, te na kraju radionice odn. umjetničke
instalacije koje spajaju znanost, elektroniku i – umjetnost.
Pored toga rade na više popratnih aktivnosti koje uključuju
vlastiti istraživački rad, prikaz rezultata kroz izradu
prezentacija, plakata, izvještaja, izradu promotivnih materijala
i drugih. U školu naglašavaju da djeca tako dodatno proširuju
spektar interesa, a ujedno im se omogućuje da za svoj rad dobiju
povratnu informaciju i potvrdu vrijednosti vlastitog rada.

Projekt Daroviti.LAB održava se u partnerstvu sa: CircuitMess
d.o.o., Zagreb, Nikola Tesla Experience Center, Karlovac i
udrugom Ka-Matrix, Karlovac.

Projekt ‘Daroviti.LAB – Razvijanje STEM vještina kod darovitih
učenika OŠ Turanj’ provodi se uz potporu Ministarstva znanosti i
obrazovanja u iznosu od 2616,88 eura.

FOTO GALERIJA 

>> FOTO GALERIJA Radionica “Šašavi roboti” u OŠ Turanj – ožujak 2024.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest