HRVATSKE CESTE

Uskoro radovi i na Rakovcu? Čeka se otvaranje postupka javne nabave za sanaciju nadvožnjaka “brze ceste” – opsežni radovi potrajat će dvije godine

Projekt sanacije obuhvaća i radove sanacije na zidu za zaštitu od buke (tzv. bukobran) koji će biti također u cijelosti obnovljen.

Opsežna rekonstrukcija nadvožnjaka “brze ceste” u karlovačkoj
gradskoj četvrti Rakovac je bila najavljena prije nekoliko
mjeseci, no iako se očekivalo da će se u ovaj zahvat krenuti
relativno brzo, čini se da je “zapeo” kod ishođenja potrebne
dokumentacije. Podsjetimo, KAportal je prije nekoliko
mjeseci pisao da stanovnicima Rakovca prostor ispod
nadvožnjaka služi kao parkiralište. I ne samo njima nego i
onima koji ovaj prostor koriste kao deponij isluženih ili
neregistriranih vozila. Kad budu krenuli radovi, svi će
automobili morati biti maknuti, a oni koje ne odvezu vlasnici bit
će uklonjeni, ali o njihovom trošku.

Kakva je situacija s rekonstrukcijom nadvožnjaka provjerili smo u
Hrvatskim cestama. 

– Trenutno se intenzivno radi na pripremi dokumentacije o
nabavi koja je u završnoj fazi. Do kraja lipnja očekuje se
pokretanje otvorenog postupka javne nabave, a po uspješnom
okončanju postupka javne nabave i potpisa ugovora o izvođenju
radova sa odabranim ponuditeljem uslijedit će uvođenje izvođača u
posao i početak radova na sanaciji nadvožnjaka Rakovac, ističu u
Hrvatskim cestama, dodajući kako je konkretne rokove za sanaciju
teško predvidjeti, odnosno predviđeno vrijeme trajanja radova je
dvije godine.

No datum početka radova na sanaciji nadvožnjaka u ovom trenutku
nije moguće predvidjeti zbog nepoznanica koliko će trajati sam
otvoreni postupak javne nabave obzirom na moguće žalbene
postupke potencijalnih ponuditelja i slično.

FOTO GALERIJA

>> FOTO GALERIJA “Groblje automobila” ispod nadvožnjaka na Rakovcu

– Ukupna duljina nadvožnjaka je 576 metara, no ukupna
duljina zahvata sa rekonstrukcijom ceste iznosi 1.630 metara, a
procijenjena vrijednost radova je 17 milijuna eura bez PDV-a čemu
treba dodati i vrijednost nadzora u iznosu 500 tisuća, također
bez PDV-a.

U okviru sanacije, najavljuju iz Hrvatskih cesta, na
nadvožnjaku Rakovac izvest će se · uklanjanje asfalta i
hidroizolacije, izmještanje ili zaštita postojećih
instalacija provedenih kroz objekt, djelomična sanacija
betona pješačke staze, New Jersey ograde i
vijenaca, uklanjanje postojećih montažnih rubnjaka i
ugradnja novih, uklanjanje postojećih slivnika i cijevi
odvodnje i ugradnja novog sustava odvodnje.

U planu je podizanje nadvožnjaka na pozicijama prijelaznih
naprava i sanacija stupišta, zamjena svih elastomernih
ležajeva, popravak i reprofiliranje betonske kolničke ploče
u skladu sa novom niveletom, popravak i reprofiliranje
upornjaka i stupišta u skladu sa oštećenjima i rezultatima
istražnih radova, popravak i reprofiliranje nosača u skladu
sa oštećenjima i rezultatima istražnih radova, ugradnja novih
češljastih prijelaznih naprava iznad određenih stupišta. Ugradnja
češljastih prijelaznih naprava iznad upornjaka.

U planu je također izrada asfalta i
hidroizolacije, izrada zaštitnih premaza i uklanjanje
postojeće zaštitne mreže iznad prometnica i ugradnja nove.

Isto tako, projekt sanacije nadvožnjaka Rakovac obuhvaća i radove
sanacije na zidu za zaštitu od buke (tzv. bukobrani) koji će biti
također u cijelosti obnovljeni, a na kraju dolazi i sanacija
kolničke konstrukcije u planiranom obuhvatu. Ona će se
provoditi na način da se mehaničkim glodanjem (frezanjem)
uklone postojeći asfaltni slojevi u svojoj punoj debljini te
većina postojećeg mehaničkog nosivog sloja (MNS-a) u debljini
potrebnoj da se izradi nova kolnička konstrukcije i izvedu novi
slojevi kolničke konstrukcije.

– Radovi na sanaciji nadvožnjaka Rakovac izvodit će se pod
prometnim opterećenjem. Promet će se ovisno o fazama radova
izvoditi dijelom u dva prometna traka, a dijelom naizmjenično
lijevom i desnom stranom, dodaju u Hrvatskim cestama.

Prilikom radova na jednoj strani nadvožnjaka postavit će se
zaštitna ograda na sredini objekta u duljini zahvata kako bi se
smanjila mogućnost utjecaja na promet. Prilikom betoniranja i
radova reprofilacije mortovima na mostu biti će smanjena
dozvoljena brzina prometovanja na najmanju moguću (30 km/h) kako
bi se vibracije na objektu svele na minimum. Po potrebi radovi u
pogledu konstrukcije izvoditi će se s ovješene skele i/ili viseće
platforme.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest