Smatra da je pristup Grada Karlovca svojim manifestacijama puko potkupljivanje birača njihovim vlastitim novcem bez dodane vrijednosti.
Ponuda izvođača na Danima piva je mediokritetska forma koncepta
kruha i igara, smatra rock kritičar Novog lista i ugostitelj
Tihomir Ivka reagirajući na tekst Kaportala od srijede o tome
treba li na najpoznatijoj gradskoj manifestaciji početi
angažirati i strane glazbenike.
– Ako ćemo se pomiriti s osrednjosti, u čemu su Karlovac i
njegove neambiciozne vlasti prvaci svijeta u posljednjih
tridesetak godina, onda je ovo što se događa s gradskim
financiranjem estrade kroz Zvjezdano ljeto, Advent, čija se
formula izlizala, i nadolazeće Dane piva, prava mjera.
Dani piva su nakon godina razine velikih vatrogasnih zabava po
selima oko Karlovca urbanizirani, preseljeni u strogi centar,
vizualno atraktivniji, ispunjeni glazbenim imenima koje bi po
većini kriterija mogli nazvati pristojno građanskima, ali iz
godine u godinu iznenađuje neambicioznost gradskih vlasti da
jedna tradicionalna manifestacija ne zakorači stepenicu više –
kaže Ivka.
“Stepenica više” je, nastavlja, imperativ da se u Karlovac počnu
dovoditi renomirani svjetski izvođači.
– Tony Cetinski, Vojko V, Baby Lasagna, Prljavo kazalište, Neno
Belan ili Željko Bebek jesu velika imena domaće estrade.
Karlovčani i okolica će ispuniti prostor jer je sve naizgled
besplatno, a zapravo se skupo plaća iz naših vlastitih džepova,
odnosno novcem poreznih obveznika. Problem je u tome što na
takvim manifestacijama zarade Heineken i izvođači,
potkupljivanjem birača na ovaj način nešto poena ušićari i
vladajuća gradska struktura s dojmom da građanima nešto daje, ali
tu dodane vrijednosti nema. Nitko izvan kruga od 25 kilometara
neće doći na Dane piva i slične manifestacije da bi gledali
Bebeka ili Belana, nešto što besplatno što mogu vidjeti po
sličnom receptu u svojim gradovima. Samo strani glazbenici od
formata garantiraju masovnu posjetu iz drugih gradova, dodatnu
potrošnju i dodatni broj noćenja u gradu koji želi biti
kontinentalna turistička meka – napominje Ivka.
Kao konkretne aktualne primjere navodi slučajeve kojima je i sam
prisustvovao, prošlogodišnji besplatni koncert na varaždinskom
Špancirfestu škotskih dance-punk prvaka Franz Ferdinand koji su u
Hrvatskoj nastupili sijaset puta, ali se svejedno pred koncert na
izlasku s autoputa u Varaždin čekalo u kolonama jer su ga
zakrčili gosti iz Zagreba, Karlovca, Bjelovara, Koprivnice,
Rijeke, Maribora te drugih gradova, kako svjedoči, te recentne
koncerte stranih glazbenika u Šibeniku ili Puli.
– Šibenik svoj turistički uzlet između ostalog duguje
inteligentnom privlačenju gostiju ulaganjem u dovođenje
atraktivnih stranih glazbenih imena. Pa, prije desetak dana vidio
sam u publici na Tvrđavi svetog Mihovila u Šibeniku na koncertu
francuskih Air petnaestak Karlovčana. Oni su platili paprenih 130
eura da bi ušli na koncert, potrošili na piće i hranu, platili
bar jedno noćenje. Prilično novca se tu noć samo iz Karlovca
prelilo u šibenske kase. Zašto ne bi bilo obrnuto, zar smo mi u
Karlovcu baš takvi provincijalci, naivci i bene? Problem je u
htijenju i znanju. Dok šefica šibenske kulture Gorana Barešić
Bačelić, gradu u kojem je na vlasti također HDZ, ali očito
drugačiji, priča o nastupima BadBadNotGood, Róisín Murphy,
Gregoryja Portera, Editorsa, Krudera & Dorfmeistera, u
Karlovcu se raspravlja o tome hoće li za Novu godinu nastupiti
nekakve Učiteljice i razmišljamo hoće li za Dan grada zapjevati
notorna Doris Dragović ili, karikiram, još notornija Maja Šuput.
Pitam se s pravom je li netko odgovoran za kulturu u Gradu
Karlovcu uopće čuo za imena iz šibenskog ili varaždinskog
primjera, a kamoli razmatrao mogućnost da bi dovođenje takvih
imena donijelo drugačiju razinu turističke reputacije i konkretnu
proračunsku korist Karlovcu, kao što nosi Varaždinu i Šibeniku –
kaže Ivka.
Uvjeren je da neka od nabrojanih svjetskih izvođačkih imena ne
koštaju više ili mnogo više od domaćih top zvijezda koje gledamo
iz godine u godinu, od Gibonnija do Parnog valjka i Prljavog
kazališta. Ističe da se nagledao koncerata u životu na raznim
lokacijama i ambijenata u kojima su se oni odvijali, pa smatra da
se karlovački Šanac, tamo gdje je postavljena bina za Dane piva,
nema čega utoliko sramiti u hrvatskim razmjerima, a i šire. Po
njemu, to je odličan ambijent, vrhunska komparativna prednost
usporediva s bilo kojim eksterijerom u Hrvatskoj, osim pulske
Arene koja je kategorija za sebe i u svjetskim razmjerima.
Uz tu komparativnu prednost, imamo još jednu za koju nitko u
Gradu Karlovcu pojma nema ili ne želi imati, kako tvrdi Ivka –
najveću i najagilniju koncertnu agenciju u Hrvatskoj, LAA, vodi
Karlovčanin Mario Grdošić.
– Samo ove godine, oni su u Hrvatsku doveli Grace Jones, The
Cult, Khruangbin, Simple Minds, Body Count, Duran Duran, Dropkick
Murphys, da spomenem samo neke teškaše svjetske scene.
Zanimljivo, ne samo u Zagreb u kojem su bazirani, već i u Pulu,
Šibenik i neke druge hrvatske gradove. Da netko iz gradske uprave
ima ambiciju, znanja i volje brzo bi se dogovorio s našim
karlovačkim dečkom da po pitanju estradnih događanja Karlovac ne
ostane razini zabave s kratkim lokalnim dosegom – smatra Ivka.
Karlovački novinar zaključuje da, “iako će možda zvučati
pregrubo”, djeluje da Karlovčani nisu u stanju oplemeniti ono što
su im priroda i prethodne generacije ostavile.
– Po pitanju estradnog angažmana gradske uprave na koji se troši
znatan proračunski novac sve to izgleda nepopravljivo bezidejno i
mediokritetski, da ne kažem malograđanski, za lokalnu uporabu –
ustvrdio je Ivka.
Dani piva se održavaju od 30. kolovoza do 3. rujna u organizaciji
Grada Karlovca, dok je Heineken Hrvatska generalni sponzor. Ove
godine nastupaju Baby Lasagna, Miach, Vojko V, Tony Cetinski,
Neno Belan & Fiumens, Željko Bebek, Prljavo kazalište, Luka
Nižetić, Alen Vitasović, Rimljani Ite Doma, Kawasaki 3P, Peki i
Baks…
Iz Grada Karlovca su se očitovali da je dovoljno domaćih izvođača
koji kvalitetom i atraktivnošću odgovaraju potrebama
manifestacije i ukusu publike te da se nastoji dati prilika i
mlađima za afirmaciju, a da će se strani ubuduće angažirati, ako
se neki od njih “učine prikladnim brendu Dana piva, a istovremeno
osiguraju svi drugi preduvjeti”, a istog stava je i Heineken
Hrvatska kao glavni sponzor.