Iz karlovačke organizacije civilnog društva su naveli da im nisu jasni razlozi pada broja prijava jer se broj okolišnih problema nije smanjio
U prvih šest mjeseci ove godine Udruga za zaštitu okoliša i
prirode Pan je zaprimila posredstvom servisa Zeleni telefon 14
prijava, a u odnosu na isto razdoblje prošle godine to je 60
posto manje, izvijestili su iz te karlovačke organizacije
civilnog društva.
Dodali su da im nisu jasni razlozi pada broja prijava jer se broj
okolišnih problema nije smanjio. Izrazili su nadu da građani nisu
postali ravnodušni prema stanju okoliša kao i da nisu posumnjali
u predanost Pana radu na rješavanju okolišnih problema.
– U prvoj polovini tekuće godine zaprimili smo po tri prijave
bespravne gradnje i sumnje u onečišćenje zraka, tri prijave
vezane uz vode te dvije prijave otpada odbačenog u okoliš.
Građani su nam se javili i vezano uz zelenilo, tlo i životinje –
izvijestili su iz Eko Pana.
Naveli su kako ih je razveselila prijava da u Belajskim Poljicama
rode grade novo gnijezdo.
Više od 57 posto prijava je zaprimljeno telefonski, a je nešto
više od 28 posto elektronskom poštom. Dvije su prijave
zaprimljene posredstvom društvenih mreža.
– U više od 57 posto slučajeva identitet prijavitelja nam je
poznat, no ta informacija ostaje samo u našoj evidenciji i ne
komunicira se dalje prema tijelima javne vlasti niti prema
javnosti. S tim u vezi moramo istaknuti da smo se našli u
situaciji da tijelo javne vlasti od nas traži podatak o
identitetu prijavitelja, pravdajući taj zahtjev potrebom u
mogućem sudskom postupku. No kao i uvijek, garantiranu anonimnost
smo zaštitili time što se kao prijavitelj potpisuje Eko Pan te se
sva dalja komunikacija odvija izravno s nama – dodali su.
Nastavili su da su u četiri prijave davali savjete i informacije,
a u više od 71 posto prijava sudjelovali izravno u adresiranju
prijavljenih okolišnih problema institucijama. Također su naveli
da se prijave uglavnom odnose na Karlovačku županiju.
Riješeno je 57 posto prijava, a lani u isto vrijeme 47.
– Zeleni telefon nastavlja biti servis dostupan građanima za
izravno komuniciranje okolišnih problema, za neizravan kontakt sa
tijelima javne vlasti, za savjete i informacije, za zajedničke
napore usmjerene ka očuvanju i poboljšanju sastavnica okoliša –
poručeno je.