– Vezano za obračun naplate odvoza smeća bio sam uporan, slao inspekcije i sada je napokon stiglo rješenje u kojem se vidi kako je inspekcijskim nadzorom ustanovljeno da Čistoća Duga Resa ne posluje sukladno zakonima, što se tiče obračuna. Ovakvih problema ima jako puno, ali se o tome ne govori, volio bih kada bi se malo izašlo u javnost, pa pokazalo kako ta gradska poduzeća zapravo “pljačkaju” građane. Dok se građani ne osvijeste, dok se ne angažiraju, promjena ne bude. Tome treba stat na kraj, a mislim da bi mediji mogli i trebali odigrati veliku ulogu u tome – obratio se našoj redakciji čitatelj Hrvoje Senegović.
Nezadovoljni korisnik Hrvoje Senegović, pod upitnik stavlja način obračuna cijene usluge obzirom na veličinu dodijeljenog spremnika, u naselju Osor, gdje je bio vikendaš.
– Kako su oni nekoga stavili na 120 L ili 80 L ako imamo zajednički od 1100 L? I još mi stavili da je udio u tom zajedničkom spremniku 0.0278, tj manji od 3% – navodi Senegović te se poziva na uredbu o formiranju krajnje cijene za korisnika i formulu za obračun. Pritom piše kako je rekao da će podmiriti sva dugovanja, u periodu u kojem nisu boravili u vikendici, kao za period u kojem nije obavljena usluga, jer zbog vremenskih uvjeta otpad nije odvožen i po nekoliko tjedana, ako se primjeni formula po kojoj se treba obračunavati cijena usluge.
Na njegovu prijavu reagirala je tržišna inspekcija, koja je provela nadzor u Čistoći, a prema preslici koju je objavio Senegović, tvrtka je počinila prekršaj u dijelu koji se odnosi na obračun cijene usluga određen člankom 171, stavak 1, točka 4 Zakona o održivom gospodarenju otpadom.
Za objašnjenje o kakvom prekršaju je riječ i znači li to da će doći do izmjene obračuna cijena pitali smo direktoricu dugoreške Čistoće Josipu Škrtić Pucarević.
– Inspekcija je u tvrtki provela nadzor prije dva mjeseca. Od inspekcije nismo dobili nikakvo očitovanje niti ikakvu dokumentaciju o pokretanju prekršajnog postupka, a objave na društvenim mrežama ne mogu komentirati. Od navedenog korisnika dobili smo dopise u kojima osporava obračun usluge. Mi smo mu obračunali kantu od 120 litara, a on ima spremnik od 1100 litara, no prema odluci Gradskog vijeća Duge Rese, u čl. 16 određeno da se u dijelovima naselja u kojima je pristup korisnicima otežan zbog uskih prometnica, Osor – Gorica, može postaviti zajednički spremnik, a obračun se vrši prema zaduženom volumenu i prema broju odvoza. Dakle, tom odlukom te očitovanjem korisnika u izjavi, naše postupanje je zakonito – kazala je direktorica Škrtić Pucarević te pojasnila kako su prijave prema inspekcijama od strane ovog korisnika počele u trenutku kad su ga kontaktirali radi podmirenja dugovanja.
– Riječ je korisniku koji prema našoj tvrtki ima dugovanja još od 2017. godine, dakle i prema starom obračunu nije plaćao svoje obveze. Nakon što smo ga kontaktirali radi podmirenja dugovanja, počele su pritužbe na obračun i pisanje dopisa inspekcijama. Navedena osoba zapravo više nije naš korisnik usluga, jer je prodao svoju imovinu, odnosno vikend kuću u Osoru, no ne želi podmiriti dugovanja stoga ćemo nažalost svoja potraživanja morati namiriti ovršnim putem – kazala je direktorica Josipa Škrtić Pucarević te pojasnila kako ni navodi nezadovoljnog korisnika o tome kako usluga nije obavljana nisu istiniti, jer tijekom provođenja nadzora inspektorici su tahografskim listićima dokazali da su kamioni bili na navedenoj lokaciji.
KAportal.hr