RAZGOVOR Direktor dugoreškog Komunalnog Ivan Klokočki: Boljom naplatom i smanjenjem gubitaka vode izvest ću tvrtku iz dubioze

Komunalno Duga Resa prije mjesec dana dobilo je novog direktora, iskusnog Ivana Klokočkog, koji je preuzevši ovu odgovornu funkciju od Karlovčanke Josipe Škrtić Pucarević, najavio kako će prvo snimiti situaciju u tvrtki te potom i poduzeti korake za sređivanje prije svega financijskog stanja u poduzeću.

Kakva je situacija u tvrtki i kako namjeravate Komunalno postaviti na zdrave temelje?

Snimanje situacije u tvrtki obavili smo za nekoliko dana, detektirali smo probleme i počeli se baviti njihovim rješavanjem. Tvrtka je jako opterećena kreditnim obvezama proisteklim iz ulaganja u kanalizacijski sustav. Smatram da sam na dobrom putu za rješavanje financijskih dubioza i to kroz reprogram kreditnih obveza čime bismo postigli da Komunalno može otplaćivati anuitete iz redovnih prihoda. Naime, trenutno zaduženje je oko 8 milijuna kuna s rokom vraćanja do 2020.godimne. HABOR je već dao suglasnost za produženje otplate do 2025. Sad treba pripremiti dokumentaciju, te dobiti jamstvo grada, a to ćemo moći učiniti početkom naredne godine, kad će se Grad rasteretiti svojih obveza.

Koliko iznose potraživanja i kako poboljšati naplatu?

To nam je drugi veliki problem, jer ovisno o godini naplativost nam iznosi od 73 do 75 posto. Ako Ogulin i Vojnić imaju 90 posto, Karlovac 95 posto ne vidim razlog da Duga Resa ima tako slabu naplativost. Ovaj problem zasigurno nećemo riješiti nekoliko godina i zato sam od prvog dana kad sam došao, rekao sam da podvlačimo crtu i da se to više ne smije događati. Ne možemo dopustiti da netko ima 100 tisuća kuna obvezu zbog isporučene vode i da ništa ne podmiruje. Naplata se mora ažurirati. Najveći problem imamo kod fizičkih osoba koje imaju stanarsko pravo u zgradama, stoga ćemo to ubuduće rješavati s vlasnicima stanova i kućnim savjetima uz obvezu postavljanja vodomjera u svakoj stambenoj jedinici. Prema zakonu o vodama tu obvezu imaju vlasnici stanova i na taj način su to riješili i brojni drugi gradovi, pa ćemo i mi. Vlasnici stanova ugradnju brojila plaćaju iz sredstava pričuve, a njihovo postavljanje je u interesu potrošača, jer tada točno znaju koliko su potrošili i što plaćaju. Nažalost, za sada često plaćaju vodu koju je potrošio netko drugi, koga uopće nije briga propušta li vodokotlić ili neka druga instalacija.

Zašto se to već nije riješilo?

Nisam došao ovdje da istražujem zašto se nešto nije napravilo, već da konstatiram stanje i promijenim ga na najbolji mogući način. Za sada imamo samo jednu ili dvije zgrade gdje je to riješeno. Kad govorimo o potraživanjima, kod tvrtki naplativost je puno bolja između 85 do 92 posto i to ćemo lakše rješavati.

Što je s vodoopskrbom, koliko iznose gubici?

U proteklom vremenu sve investicije su išle prema kanalizacijskom sustavu, odnosno aglomeraciji, a sustav vodoopskrbe je zapušten. Neki objekti nisu dirani od 70- tih godina prošlog stoljeća. Obišao sam sve naše susjede i uvjerio se da imaju instalirane puno modernije sustave upravljanja vodovodnim instalacijama, te smatram da se uz relativno mala ulaganja puno toga može poboljšati. Mi imamo gubitke u vodosustavu od 65 posto, što znači da godišnje ispumpamo 1,3 milijuna kubika vode koja se negdje izgubi, a godišnje trošimo oko milijun kuna za električnu energiju. To je problem koji se neće brzo riješiti. Ovih dana intenzivno sam u dogovorima s Hrvatskim vodama koje su pokazale razumijevanje za našu situaciju u kojoj želimo instalirati opremu za brzo otkrivanje kvarova i na taj način smanjiti gubitke. Naime, već od iduće godine primjenjivat će se i nove stope naplate za zahvaćenu vodu, stoga se moramo uhvatiti u koštac s ovim problemom. Neki gradovi imaju gubitke oko 40 posto i manje, Njemačka, primjerice, samo oko 18 posto. Stoga, trebat će puno napora i ulaganja da bismo ovo riješili. No, obzirom da se na ovom području godišnje prikupi oko 2,7 milijuna kuna koje bi se u načelu trebale i vratiti, podnijeli smo zahtjeve za sufinanciranje prema Hrvatskim vodama za iduću godinu, a odluke će biti donesene do kraja godine. Za projekte koji budu prihvaćeni, investicije bi mogle krenuti već u proljeće. Novigrad nam je također problem, jer osim što imamo kvalitetnu vodu tamo je sve ostalo loše i trošno, stoga moramo uložiti u tamošnji objekt, napraviti zahvate u automatiku i elektroniku, čime ćemo postići veliki učinak. Cilj nam je da Novigrad u budućnosti postane dispečerski centar za upravljanje vodovodom.

Već dugo se vode polemike oko duga Komunalnog prema karlovačkom VIK-u?

VIK od nas potražuje nešto na što prema našim ugovorima nema pravo, odnosno potražuje sredstva za plaćanje protoka kroz sustav kolektora na način da oni od nas potražuju 1 kunu, a mi naplaćujemo 75 lipa. U skladu s odlukama i ugovorima koje su doneseni ranije, stoji da nam VIK naplaćuju onoliko koliko mi naplatimo, ali to ne može biti manje od 75 posto od potraživanja. Karlovac je to malo drugačije protumačio i oni nam sada obračunavaju tu razliku u obračunu i tako svake godine dolazi do dugovanja od 320 tisuća kuna. Vezano za ovaj slučaj pokrenut je sudski spor pri Trgovačkom sudu i sad čekamo njihovu odluku. Ne mislim da bi ovo trebao biti problem, no postupit ćemo prema odluci suda.

Sastanak Nadzornog odbora upravo je završio, o čemu je bilo riječi?

Prezentirao sam Nadzornom odboru navedene probleme, istaknuo da ne mislim raditi na način da nam na tržištu ostaju tolike tisuće kuna. Reakcije su bile pozitivne, no ja znam da imam veliku obvezu, pa stoga više volim prvo preskočiti pa onda reći hop. Vezano za kadrovske promjene dobili smo novu pravnicu, vrlo kvalitetnu i stručnu osobu Andreja Trdić- Tonković koja će provoditi sve naše odluke vezane za naplatu potraživanja. Pozivam sve korisnike naših usluga koji imaju neka dugovanja, da dođu ovdje koda nas i da se dogovorimo o plaćanjima. Otvoreni smo za sve pregovore, bez obzira da li su već utuženi ili ne, jer želimo pronašli zajednički jezik. Naime, stvarno nije dobro da netko zbog relativno malih obveza, gomila dugovanja, koja onda vrtoglavo rastu i terete vlasnike, pokreću se ovrhe, deložacije, cijeli niz mučnih postupka. Zato ponavljam, dođite i pronaći ćemo rješenje za otplatu dugovanja.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest