MANJE POSJETITELJA

Zavičajni muzej Ozalj u korona doba snalazi se s “online” aktivnostima, i dalje problemi s vlasnicima dvorca – Družbom “Braća hrvatskog zmaja”!

Stari grad Ozalj

U 2020. godini online posjećenost Zavičajnog muzeja Ozlja zabilježila je preko 23 tisuća online pregleda, najviše na platformi Facebook, te tek 4 290 posjeta u živo.

U prošlogodišnjoj COVID sezoni Zavičajni muzej Ozalj očekivano
zabilježio je značajan pad broja posjeta, no aktivnostima na
društvenim i online platformama, okrenuo je novi trend u radu
muzeja. Naime, kako otkriva ravnatelj Zavičajnog muzeja Ozalj u
svom redovitom godišnjem izvješću Stjepan Bezjak, muzej je u
prošloj godini posjetilo tek nešto više od četiri tisuće
posjetitelja, usporedno s prijašnjim godinama broj je i do četiri
puta manji.

– Stalni postav Zavičajnog muzeja Ozalj ponovno je otvoren
29. travnja 2014. godine, nakon obnove prostora, uoči Dana grada
Ozlja, te ga je do kraja 2014. godine posjetilo, zajedno s
galerijskim prostorom, oko 7.000 ljudi. U 2016. godini ukupan
broj posjetitelja došao je do 14.461 osobe, a posjet stalnog
postava muzeja do brojke od 10.300 posjetitelja. U 2018. godini
ukupan broj posjetitelja popeo se do 16.608 osoba, a posjet
stalnog postava muzeja do brojke od 12.295 posjetitelja. U 2019.
godini muzej je posjetilo sveukupno na svim događanjima,
galerijom i stalnim postavom 15.401 osoba, a u prošloj godini
muzej je zabilježio svega 4.290 posjetitelja, što je prije
svega rezultat pandemije virusa COVID-19 i mjera suzbijanja
širenja zaraze, od čega najveći broj posjetitelja stalnog postava
čine individualni odrasli gosti 3.079, prenio je ravnatelj Bezjak
u svom službenom izvješću.

No, agilna ekipa iz Zavičajnog muzeja Ozalj epidemiološkim
mjerama i zatvaranju muzeja za posjetitelje doskočila je
atraktivnim objavama na društvenim mrežama i online aktivnostima,
te na taj način pronašla put do zainteresiranih pratitelja. I
nedavnu održanu Noć muzeja, ozaljski muzej održao je u online
izdanju, koja je privukla značajan broj posjetitelja. Prema
službenim podacima, u 2020. godini online posjećenost Zavičajnog
muzeja Ozlja zabilježila je preko 23 tisuća pregleda, najviše na
platformi Facebook. 

No, s inovativnim sadržajima, Zavičajni muzej Ozalj i dalje muku
muči s istim infrastrukturnim problemima, o kojima je KAportal
već izvještavao, a koji su, kako navodi i ovog puta ravnatelj
Bezjak i dalje rezultat odnosa Družbe “Braća Hrvatskoga Zmaja”
prema rješavanju istog, ali i nekomunikacije i nekoordiniranosti
s najmoprimcem i osnivačem muzeja Gradom Ozljem, jer problem
najma još uvijek nije riješen.

– Dodatni problem je šteta uzrokovana potresom od 29. prosinca
2020., za koju se nadamo da će biti sanirana u što skorijem roku.
Nažalost uz sve probleme i most za ulazak u Stari grad Ozalj je u
sve lošijem stanju, te će uskoro biti problematičan za sve
posjetitelje, napominje ravnatelj Stjepan Bezjak.

Jedan od većih problema koji se počinje svakim danom sve više
isticati, navodi ravnatelj Bezjak u izvještaju je i nedostatak
prostora u muzejskim spremištima, odnosno Etno parku Ozalj, zbog
čega Zavičajni muzej neće više moći skupljati novu građu, osobito
veće predmete za etnografsku i kulturno-povijesnu zbirku.

– Drugih većih problema u Zavičajnom muzeju Ozalj koji bi
sprječavali njegov razvoj nema. Revitalizacija, opremanje i
proširenje Etno parka su i dalje prioriteti kao i arheološka
istraživanja s kojima smo započeli u 2019., jer jednostavno u
Starom gradu Ozlju, ne možemo se iz navedenih razloga fokusirat
niti na jedan značajniji projekt, primjerice na proširenje
postava, muzejskih spremišta, zaključuje ravnatelj Bezjak.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest