KORAK DO OBNOVE

Potpisan međudržavni sporazum o obnovi graničnog mosta na ozaljskom području, Ministar Butković naglasio važnost ovog projekta za lokalno stanovništvo

Ilustracija/PIXSELL/KAportal

Za hrvatski dio izgradnje mosta i priključnih cesta potrebno je 450 tisuća eura koja će se osigurati u državnom proračunu za 2024. s projekcijama za 2025. i 2026. godinu

Potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković i ministrica za
infrastrukturu Republike Slovenije Alenka Bratušek potpisali su u
Opatiji Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vlade
Republike Slovenije o izgradnji cestovnog mosta preko potoka
Kamenica između naselja Obrež i Božakovo na hrvatsko-slovenskoj
državnoj granici.


Je li tu riječ o načelnom sporazumu, budući da se gradnja mosta
već najavljivala prije nekoliko godina ili je riječ o konkretnom,
obvezujućem sporazumu, ministar Butković odovorio je kako
sporazum zadužuje Hrvatske ceste s naše strane i slovensku tvrtku
koja se bavi obnovom prometnica s druge strane da pripreme
projektnu dokumentaciju i izgradnju novog mosta, piše
Novi list
.

– Imamo čitav niz takvih sporazuma, ne samo sa Slovenijom, nego i
s Bosnom i Hercegovinom, gdje smo niz mostova već izgradili ili
obnovili. Ovaj most, odnosno prijelaz, nalazi se u Karlovačkoj
županiji i vrlo je važan za lokalno stanovništvo ali i za obje
zemlje. Sporazum nije deklarativan, nego obavezuje obje strane na
izgradnju mosta, poručio je Butković.

Ponovimo kako je sredinom ovog mjeseca, u Otočcu kraj Novog Mesta
održan sastanak izaslanstava Republike Hrvatske i Republike
Slovenije vezano uz održavanje i upravljanje graničnim
infrastrukturnim objektima i na kojem je usuglašen tekst nacrta
bilateralnog Sporazuma između Vlada dviju država o izgradnji
cestovnog graničnog mosta. Tjedan dana nakon toga, jednoglasno je
prihvaćen na sjednici Vlade RH. 

Ovo su detalji Sporazuma

Dogovoreno je da će se prije početka radova uskladiti projektni
elementi odnosno dokumentacija povezana s izvođenjem radova na
mostu, na prilaznim cestama i pripadajućoj infrastrukturi. Za
izradu projektne dokumentacije za izgradnju mosta zadužena je
slovenska strana, a inspekcijski nadzor na radovima za vrijeme
izgradnje mosta obavljat će zajednički predstavnici nadležnih
službi.

Za izgradnju mosta bit će raspisan međunarodni javni natječaj.
Troškove za projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta snosit će
slovenska strana, onih na izdavanju dozvola snosit će države
svaka za sebe.

Troškove na izgradnji mosta i uređenja korita na
području mosta pokrit će države u jednakim dijelovima dok
troškove izgradnje i prilagodbe prilaznih cesta do mosta na
vlastitom državnom području svaka od država snosit će sama. 

Rokovi nisu jasno definirani. Navedeno je tek da pripremni radovi
i svi ostali radovi na izgradnji mosta izvodit će se u razumnim
rokovima, koji će omogućiti završetak izgradnje mosta i
priključnih prometnica u što kraćem vremenu, kako bi bio otvoren
nesmetan međunarodni cestovni promet.

Za hrvatski dio izgradnje mosta i priključnih cesta potrebno je
450 tisuća eura koja će se osigurati u državnom proračunu za
2024. s projekcijama za 2025. i 2026. godinu. Iznos će biti
preusmjeren kao kapitalna pomoć županijskim upravama za ceste za
održavanje, rekonstrukciju i građenje županijskih i lokalnih
cesta. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest