Divlje deponije i ispuštanje fekalnih voda građani najviše prijavljivali putem Panovog “zelenog telefona”

Ispusti fekalija nažalost česta slika u okolici Karlovca

Građani iz godine u godinu sve više prijavljuju ekološke
incidente putem zelenog telefona tako da je, navode u Ekološkom
društvu Pan, na njihov broj namijenjen za ovu namjenu u prvoj
polovici 2015. godine pristiglo ukupno 65 prijava.

Više od 50 posto poziva odnosilo se na kategoriju “otpad”,
odnosno problemi s otpadom već godinama izazivaju najveću
pozornost građana i uglavnom se njihove prijave odnose na
probleme “divljih” deponija kojih još uvijek ima jako puno.
Nerijetko se događa i da pojedine prethodno očišćene lokacije
ponovno postaju mjesta za ilegalno deponiranje otpada.

– Građani sve češće traže informacije o mogućem odlaganju
pojedinih posebnih kategorija otpada (npr. tekstil, štedne
žarulje, boje i lakovi i sl.) što je ipak ohrabrujući pokazatelj
da su građani spremni prihvatiti primarnu selekciju kao
neizbježni dio sustava zbrinjavanja otpada, kažu u Panu. No
razočarava da i dalje sustava primarne selekcije otpada ne
zadovoljava potrebe građana, kao i sustav naplate koji još uvijek
ne uvažava i honorira one koji proizvode manje otpada.

Građane najviše smeta i problem ispuštanja otpadnih i
fekalnih voda izravno u okoliš i po parcelama susjeda u mjestima
bez sustava javne odvodnje.

– Iako je propisima jasno regulirano da takvim mjestima postoji
obaveza izgradnje i sabiranje takvih voda u sabirne jame
(septičke) kao i njihovo redovito pražnjenje, sve je veći broj
neodovornih pojedinaca koji to ne poštuju. Neki od njih
iskorištavaju i kanale za oborinsku odvodnju na koje se ilegalno
spajaju i na taj način zapravo izravno onečišćuju okoliš i
ugrožavaju zdravlje svojih sumještana, navode Panovci.

– Eko Pan u navedenim slučajevima inzistira od nadležnih redovito
kontroliranje takvih pojedinaca, vrlo često djelovanje službi je
izuzetno sporo i neučinkovito. Kao poseban problem u rješavanju
tih situacija ističemo službu sanitarne inspekcije čiji
djelatnici ne postupaju prema ovlastima koje im stoje na
raspolaganju, niti vrše nadzor prema zaprimljenim prijavama. Zbog
takve situacije Eko Pan je u ovom razdoblju zaprimljene prijave
proslijedio izravno Ministarstvu zdravlja (sektor za sanitarnu
inspekciju) te tražio njihovo žurno postupanje u skladu s
propisima koji reguliraju područje njihovog rada. Poseban je i
problem komunalnog redarstva grada Karlovca koje jednostavno nije
dovoljno ljudski kapacitirano za vršenje efikasnog nazora na
provedbom komunalnog reda, osobito ako se uzme u obzir da su
ovlasti komunalnih redara znatno proširene posljednjim izmjenama
Zakona o komunalnom gospodarstvu, dodaju još Panovci u svom
izvještaju “zelenog telefona”.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest