PROMO

Dobrobiti društvenog poduzetništva u suradnji s jedinicama lokalne samouprave

Upravo novi inovativni projekti mogu za sobom "povući" stare i zaboravljene poslove – na primjer izradu suvenira te proizvodnju i prodaju poljoprivrednih proizvoda.

U praksi, jedinice lokalne samouprave trebale bi biti dobro upoznate s resursima i potencijalima svog područja kojim upravljaju. U većoj ili manjoj mjeri one mogu biti i pokretači novih projekata na području na kojem djeluju, međutim, ne mogu one same svakog pojedinca te zajednice “vući za rukav” i pružiti mu mogućnost zaposlenja. Upravo ovdje postoji “okidač” kojim društveni poduzetnik može pokrenuti lavinu dobrih ideja i pretočiti ih u realnost – pokrenuti poslove koji su napušteni i zaboravljeni ili se okrenuti inovativnim idejama…Kakogod, upravo s tim ciljem turistička agencija Croatia Open Land d.o.o. – nositelj projekta “Održivi turizam kroz društveno poduzetništvo” organizirala je posjet Općini Lasinja s ciljem promidžbe društvenog poduzetništva. 

U utorak, 19.04.2022. održan je 9. informativni događaj u okviru ovog projekta. S načelnikom Općine Lasinja i njegovim suradnicima projektni partneri obišli su potencijalno obećavajuće lokalitete na kojima bi se mogli pokrenuti novi projekti, nove tvrtke i započeti novi poslovi. 

Upravo novi inovativni projekti mogu za sobom “povući” stare i zaboravljene poslove – na primjer izradu suvenira te proizvodnju i prodaju poljoprivrednih proizvoda.  Zamislimo samo kada bi se u realnost pretvorila ideja pokretanja projekta vezanog uz “Lasinjsku kulturu” iz doba neolitika; nakazi ove kulture datiraju iz vremena od 4350. do 3900. godine prije Krista.

Ne bi li takav projekt pokrenuo i lokalne kapacitete smještaja, intenzivirao lokalnu (domaću) proizvodnju hrane te aktivirao niz popratnih sadržaja koje bi mogla ponuditi ova lokalna zajednica?

Međutim, nameće se pitanje koja je tu uloga nekog lokalnog društvenog poduzeća…Lokalna zajednica, u ovom slučaju općina, u mogućnosti je napisati takav projekt, moguće je da takav projekt i zaživi, ali takav muzej može zaposliti tek nekolicinu osoba. Ali u suradnji s poduzećima koji svoje poslovanje temelje na društveno odgovornim principima moguće je postići “pun pogodak” i generirati niz novih zaposlenja. 

Društveno odgovorni poduzetnik će na primjer inzistirati da se u turističkoj ponudi nalaze isključivo gastronomski proizvodi lokalnih ponuđača (OPG-ova). Nasuprot tome, klasično poduzeće prvenstveno je vođeno komercijalnim ciljevima ne vodeći računa da će unosom nelokalnih (jeftinijih) prehrambenih artikala negativno utjecati na domaće lokalne ponuđače. Domaći sirevi i ostali mliječni proizvodi, kobasice, med i niz drugih proizvoda na taj način mogli bi se prodavati praktički na kućnom pragu što čini znatan doprinos lokalnoj ekonomiji, a s druge strane ako se u obzir uzme i faktor onečišćenja okoliša (prijevoz takvih proizvoda s udaljenih lokacija) to se može smatrati društvenom dobrobiti. 

Prilikom ovog posjeta Općini Lasinja partneri Veleučilište u Karlovcu i LAG Vallis Colapis iskazali su interes za daljnjom suradnjom te se nadamo da će ovakvi posjeti uroditi plodovima, prije svega, onima koji će biti od sveopće dobrobiti tamošnjem lokalnom stanovništvu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest