Signali nad gradom, kolumna Tihomira Ivke: Tour Of Croatia – reklama koja nas zaobilazi

Ne sjećamo se bolje turističke reklame za ljepote Hrvatske od one
prošlogodišnje na Eurosportu za vrijeme višesatnih izravnih
prijenosa i repriza biciklističke utrke Tour Of Croatia. U pet
dana 15-ak milijuna ljudi u preko 50 zemalja svijeta gledalo je
utrku u kojoj je biciklizam (s obzirom da tu nije bilo vrhunskih
imena), samo bio izgovor za prikazivanje impresivnih slika
Hrvatske sa zemlje i iz helikoptera. Za nas još i bolje,
Eurosportovi komentatori tek su tu i tamo pričali o utrci i
vozačima koje ne poznaju, i uglavnom se divili zemlji koja okom
kamere zaista izgleda kao raj na zemlji. Gledajući čisto
sportski, utrka je bila ispod standarda Eurosporta i ovaj
najpopularniji europski sportski kanal je ne bi nikad prenosio,
ali kao što se kaže, para vrti tamo gdje burgija neće. Dakle,
netko pametan iz tima organizatora i Ministarstva turizma je
financijski pogurnuo Eurosport i napravio sjajan marketinški
posao. Usudili bi se reći da je povećan booking za Hrvatsku ove
godine između ostalog i rezultat TV slike s biciklističke utrke
koja je išla u cijeli svijet.

Jučer je startalo drugo izdanje Tour Of Croatia i opet je
prijenos na Eurosportu, utrka je sad i mnogo ambicioznija jer ove
godine sudjeluju i ekipe iz elitnog UCI World Tour razreda i neka
vrhunska imena iz svijeta biciklizma kao što je Mark Cavendish
koji uživa status sportskog heroja u Velikoj Britaniji.

Eh, sad ono što nas muči. Hrvatska je lijepa, ali nije velika
zemlja, u dvije godine utrka će pokriti gotovo dvije tisuće
kilometara cesta, i u tim silnim kilometrima u dvije godine, Tour
Of Croatia nije ni prošla, a kamoli se zaustavila u Karlovačkoj
županiji. Karlovac je nasred “mekog trbuha” Hrvatske, poveznica
između sjedišta i juga, sjecište putova i ipak nismo u prve dvije
godine dobili ni mrvicu te svjetske turističke promocije. Kako
to? Znamo da se utrka organizira uz veliki angažman Ministarstva
turizma i Turističke zajednice Hrvatske, uz podršku županija i
gradova. I ne mnogo više od toga. Moglo se u naših lokalnih
vlasti prošle godine još naći (šupljih) opravdanja u zloj
nenarodnoj vlasti koja ne voli utvrde HDZ-a kao što su Karlovac,
Ogulin i Karlovačka županija u cjelini, no koje je opravdanje
župana Vučića ove godine da se s Ministarstvom turizma i
Turističkom zajednicom nije našlo načina da ta putujuća svjetska
reklama prođe i kroz ovaj kraj? U posljednje dvije godine na tu
temu nismo čuli ni riječ ni od župana, ni od jednog
gradonačelnika i načelnika, niti od lokalne turističke zajednice.
Glavno da na raznim tribinama, vijećima i skupštinama trabunjamo
deklarativno o komparativnim prednostima i turističkim
potencijalima našeg kraja. A reklama od milijun dolara nam izmiče
ispred nosa. Ne bi se začudili da baš nitko od lokalnih
političara na vlasti i turističkih djelatnika plaćenih da
promoviraju ovaj kraj nije ni registriralo da je Tour Of Croatia
jedan od inteligentnih načina za privlačenje gostiju, a kamoli
ozbiljno lobirali kod direktora utrke Vladimira Miholjevića ili u
Ministarstvu turizma. A taj Miholjević kaže da je u pripremi
utrke održao 250 sastanaka i poslao 6000 e-mailova. Teško da među
njima nisu i dva adresirana na Županiju i Grad Karlovac. No, o
tome javnost pojma nema kao i mnogim drugim propuštenim
prilikama.

A Karlovačka županija – potpisnik ovih redova tvrdi to s
30-godišnjim iskustvom u cestovnom biciklizmu – zaista ima što
ponuditi u ovom segmentu. S gustom mrežom dobrih cesta, niskim
intenzitetom automobilskog prometa i čiste prirode tik do urbanih
područja Karlovačka županija je idealni kraj za razvoj
ciklo-turizma. Uz puno drugih sistemsko/infrastrukturnih temelja,
promocija kao što je ovih dana gledamo zajedno s milijunima na
Eurosportu je strateško ulaganje u budućnost. Nekad smo znali
iskoristiti prednosti naše prirode za lovni turizam. Više ili ne
znamo ili ne želimo. Biciklisti bi mogli biti lovci 21. stoljeća
za Karlovačku županiju jer treba imati na umu, cikloturisti za
izvanpansionsku potrošnju izdvajaju od “običnih” gostiju – čak 52
eura dnevno. Samo treba znati i treba htjeti. S obzirom da nas
rute Tour Of Croatia zaobilaze, u nas je upitno i jedno i drugo.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest