SIGNALI NAD GRADOM, kolumna Tihomira Ivke: Sagradimo kamp oko Aquatike

Otvorili smo ga, vidjeli smo ga, zbrojili smo dojmove i nakon
skoro mjesec dana rada možemo samo potvrditi dvije nepobitne
činjenice vezane uz slatkovodni akvarij “Aquatika”. Prvo, kako
god ga se gledalo, Karlovac je dobio unikatnu znamenitost koja će
to ostati i u desetljećima ispred nas. Napokon smo u gradu,
valjda nakon građenja Novog centra šezdesetih godina prošlog
stoljeća dobili nešto što bi mogli nazvati arhitektonskom i
urbanističkom avangardom, nakon desetljeća prepuštanja na volju
privatnom interesu (na potezu od trgovačkih centara do Crkve), da
forsira svoju nemaštovitost, loš ukus pa i urbanističku
retrogradnost. Aquatika je za početak projektno impresivna, da ne
kažemo hrabra i izvana i iznutra. I to što nudi za pogledati
(koliko god od otvaranja slušali prigovore – koji nisu posve
neargumentirani – da su slatkovodne ribe preslične i “dosadne”),
nudi rijetko tko od Peloponeza do Bergena, ako i itko. Dakle, tu
turistički i edukativni potencijal nije upitan. S političke
razine, lijepo je i za vidjeti da je gradska vlast mimo svojih
uobičajenih uzusa na vodeće mjesto izabrala osobu koja nema očitu
povezanost po stranačkoj liniji, već iznadprosječne stručne
reference. Ni po tom pitanju zasad nije ništa upitno.

Druga nepobitna činjenica je da će ovaj poklon Europske unije
vrijednosti 36,6 milijuna Karlovac tek početi koštati. Konkretno,
prema projekciji proračuna za narednu godinu 2,7 milijuna kuna,
od kojih se tek manji dio planira pokriti vlastitim prihodima.
Moglo bi se reći da to nije ni prva ni zadnja stvar od javnog
interesa kojoj treba proračunska asistencija nužna za
preživljavanje, pa čak ni to zapravo nije upitno. Upitno je što
su političke strukture izabrane i plaćene da planiraju razvoj
Karlovca ostale poslovično zatečene tim čudom na Korani, kao
zimska služba sa snijegom oko Božića. Ne samo da otvaranje
Aquatike nije pratila nikakva šira strategija uklapanja u njegov
turistički potencijal , već gradski oci nisu uspjeli osigurati ni
pristojan prilaz objektu, odnosno navoziti i asfaltirati par
desetina kvadrata parkirališta kako posjetioci koji stižu
automobilom ne bi morali gacati po kaljuži. Kad spominjemo onu
širu sliku, u godinama od kad se Aquatika spominje, Grad je
jednostavno morao smisliti i sprovesti u djelo ideje koje će
akvariju dati više smisla, odnosno osigurati stabilan priljev
gostiju. Za početak, osigurati prikladniju namjenu prilaznog
platoa od Dana piva i stare krame petkom. Kako će akvarij
preživjeti Dane piva tek ćemo vidjeti , a nadrealnoj slici petkom
već svjedočimo. Prvo prolazite kroz redove buvljaka s polovnom
ropotarijom obavijeni mirisom kotlovine, kao da ste na setu
snimanja Boratovog rodnog sela, a onda ulazite u high-tech
slatkovodni akvarij. Prilično bizarna situacija, koja govori više
o Magistratu nego o staroj krami.

Potpisnik ovih redova od početka spominjanja Kakvarija, odnosno
Aquatike tupi kako je to građenje kuće od krova. I s njegovim
otvaranjem, i nakon razgledavanja, prvih dojmova, ne misli mnogo
drugačije. Ali, kad je već tu, tom krovu, tom začinu i
ekstravaganciji turističke ponude jednog grada nipošto se ne
smije uskratiti ni temelje, ni potporne zidove, ni prozore ni
vrata. Seoska zabava zvana Dani piva i stara krama to nisu.
Aquatika ne mora biti teret gradskom proračunu, ali za tako nešto
treba pojačati gradske turističke potencijale. Bili smo svjedoci
ovo i prošla ljeta koliko mnogo stranaca zastaje u Karlovcu,
posebno onih koje (skromni) hotelski smještaj ne zanima, kampera
u autima, na motociklima, biciklima, u kamperima…Oni zapravo ni
nemaju gdje odsjesti. Postoji li – posebno sad s Aquatikom –
bolje mjesto za jedan pristojni, veliki zeleni kamp uz čistu
rijeku uz sam centar grada, od poteza na desnoj obali Korane
između betonskog i drvenog mosta? Ulaganja tu ne mogu biti
prevelika čak i da se Grad toga sam ili s nekim u partnerstvu
uhvati. Infrastruktura za njegov središnji dio s recepcijom,
sanitarijama i ugostiteljskim sadržajem već postoji na mjestu
gdje se sad održavaju Dani piva. Okolni prostor je plavan, to je
istina, ali u vrijeme turističke sezone poplava nema. Bio bi to
sjajan kamp koji bi zasigurno isto tako i radio. I usput, sa
svojim gostima podizao statistiku posjeta i financijsku
uspješnost Aquatike.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest