Pozdrav iz Karlovca: Gradnja pruge i most na rijeci Kupi

Pozdrav iz Karlovca: Gradnja pruge i most na rijeci Kupi

Godine 1868. počelo je trasiranje željezničke pruge od Karlovca do Rijeke, no zanimljivi su podaci vezani za tu prugu. Naime, zračna udaljenost Karlovca i Rijeke iznosi oko 90 kilometara, a željeznička je pruga duga 176 km – približno dvostruko duža! Zašto? Graditelji su željeli što prije doseći cilje te su  izbjegavali graditi tunele i usjeke, pa je trasa zaobilazila takva mjesta.

Rezultat – od Moravica do Rijeke niže se zavoj za zavojem, pruga se penje i spušta… Sve je to razumljivo uzme li se u obzir tadašnja tehnologija. Za izradu tunela trebalo je tri godine! Za eksploziv upotrebljavao se crni barut, a rupe u kamenu bušile su se ručno. Dinamit je izumljen 1867, a ovdje je prvi put upotrebljen 1871. Zahvaljujući fotografijama Josepha Lowyja iz Beča ( v. Uvod u knjigu “Mala povijest razglednice”) sačuvane su uspomene na tu gradnju. Gradnja željezničkog mosta na Kupi uz pomoć kesona, ronilačke naprave za rad pod vodom, samo je dio zanimljivih snimaka.

Fotografija već spomenutog Lowyja snimljena je 1870. godine, a mi smo današnju snimku gotovog mosta, s razlogom, snimili iz drugog kuta.

Pripremili Nikola Perić i Danko Fajt

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest