Vremena su se promijenila i na drugi, još nezgodniji način, pa dok su nekada učenici kući odlazili sa strahom kada su đačke knjižice bile pune loših ocjena, danas zbog nevjerojatnog pritiska roditelja loše ocjene sa strahom - daju učitelji i učiteljice.
Posljednjih dana u medijima se ponovno aktualizirala rasprava o
ocjenama koje se u školama dijele “šakom i kapom” što najviše
škodi samim učenicima, kasnije nespremnim za studentske i životne
obaveze. Vremena su se promijenila i na drugi, još nezgodniji
način, pa dok su nekada učenici kući odlazili sa strahom kada su
đačke knjižice bile pune loših ocjena, danas zbog nevjerojatnog
pritiska roditelja loše ocjene sa strahom – daju učitelji i
učiteljice.
Tekst iz 1980. godine govori da je darivanje ocjena prije
četrdesetak godina bilo znatno manje izraženo, a kada ga je i
bilo uglavnom se događalo u seoskim područjima i u osnovnim
školama. Problemi s kojima smo se tada suočavali bili su drugog
tipa – previše je bilo ponavljača i onih koji su od škole
jednostavno odustajali. Danas su više od polovice učenika i
učenica odlikaši, a tada je četvrtina otpadala već u prvom
razredu srednje škole!
“Svaki četvrti – ostao u prvom!”, Večernji list, 12.
veljače 1980.
U karlovačkoj regiji danas djeluje devet srednjoškolskih
centara, od čega pet u Karlovcu, a po jedan u Dugoj Resi,
Topuskom, Slunju i Vojniću. U svim centrima imaju program
pripremnog stupnja srednjoškolskog obrazovanja, a u tom stupnju
obrazovanja u posljednje dvije godine javlja se osipanje učenika.
Velik je to problem za njihov dalji razvoj, jer se u pripremnom
stupnju učenici pripremaju za izbor prvog zanimanja konkretnim
povezivanjem s udruženim radom i drugim društvenim
djelatnostima.
Na području karlovačke regije bio je upisan u centre 2.151
učenik u školskoj godini 1977/78, a od tog broja 448 učenika, ili
20,83%, ispisani su u toku školske godine ili upućeni na
ponavljanje razreda. Taj podatak za školsku godinu 1978/79 još je
lošiji, jer od 2.108 učenika prvi razred nije završilo 526 ili 25
posto! Stanje u drugim razredim pripremnog stupnja ipak je
povoljnije, jer školovanje ne završava u prosjeku 13 posto
učenika.
Osim toga, velike su razlike između centara što najbolje
ilustrira podatak da je školske godine 78/79 u Topuskom prvi
razred završilo 62,5 posto, a u Vojniću 94 posto učenika. Iste
godine u Topuskom je drugi razred završilo 77,6 posto učenika, a
u Vojniću 100 posto. Uzroci tako velikih razlika treba da budu
predmet posebnih istraživanja SIZ-ova odgoja i usmjerenog
obrazovanja. Razlozi tako velikog osipanja učenika su
mnogostruki. Na prvom mjestu svakako je nedovoljno zalaganje,
potcjenjivanje programa pripremne faze obrazovanja s jedne strane
i precjenjivanje vlastitih mogućnosti s druge strane. Osim toga,
različiti kriteriji u vrednovanju znanja učenika razlog su što u
pojedinim centrima obrazovanje završava vrlo mali broj
učenika.
foto: kafotka.net
Ta problematika bit će i predmet rasprave na proširenoj
sjednici Predsjedništva Konferencije SSOH Zajednice općina
Karlovac.