KARETROVIZOR

Pitanje autobusne stanice na Korzu dugo je mučilo i građane i gradsku upravu, rješavanje je krenulo sredinom 80-ih

Lako je zaključiti koja je od dvije ideje na kraju pobijedila, iako je Šebetićeva prava pješačka zona postala tek nedavno, a prostorije Autotransporta ipak su izmještene s Korza na Gažanski trg.

Autobusna stanica na Korzu mučila je građane Karlovca, ali i
gradsku upravu dugi niz godina. Svakako jedan od loših primjera
izgradnje u središtu grada, s vremenom je pretvorena i u pravo
ruglo i svojevrsni javni WC, ali istovremeno su potrebe građana
za autobusnim prijevozom bile i daleko veće nego danas,
prvenstveno zbog radništva, ali i većeg broja školaraca. Ipak,
sredinom 80-ih godina prošlog stoljeća napokon je krenulo i
rješavanje tog gorućeg pitanja, a zanimljivo je vidjeti ideje
koje su pratile uklanjanje stanice. 

Lako je zaključiti koja je od dvije ideje na kraju pobijedila,
iako je Šebetićeva prava pješačka zona postala tek nedavno, a
prostorije Autotransporta ipak su izmještene s Korza na Gažanski
trg. 

“Trgu dati nove sadržaje”, Karlovački tjednik 31.
listopada 1985.

Kroz više napisa u Karlovačkom tjedniku i u emisiji “Kroz naš
grad” pitali smo i govorili o problemu stare autobusne stanice na
Trgu Matije Gupca. Oronula zgrada, zapušten okoliš i
nefunkcionalnost objekta ne samo da su postali ruglo grada nego
su postali opasnost za mnoge mnogobrojne putnike koji u
neposrednoj blizini čekaju autobus. U Autotransportu, koji je
vlasnik tog objekta, nisu mogli sami ništa učiniti pa je taj
problem odgađan.

U srijedu je održan inicijativni sastanak predstavnika
Komiteta za urbanizam i komunalne poslove, Projektnog biroa
AGI-46, Autotransporta i predstavnika društveno-političkih
organizacija, gdje je raspravljano o sudbini ovog
najatraktivnijeg gradskog trga. U razgovorima i diskusiji na
sjednici iskristalizirana su dva prijedloga koje treba dopuniti i
konkretizirati. Oba prijedloga imaju jedinstven stav da postojeći
objekt treba srušiti i prostor trga ostaviti slobodan i
nadopuniti sadržajima primjerenim ovom dijelu grada. Razlika je
između jednog i drugog prijedloga u izgradnji ugibališta za
autobuse iz pravca Banije prema Ulici Nade Dimić.

U prvoj varijanti predloženo je da se ugibalište izgradi u
Gundulićevoj ulici, nasuprot postojećem ugibalištu uz Lutriju
Hrvatske. Tako bi se izbjegle gužve na najfrekventnijem dijelu
prometnice. Cijeli trg na taj način bi se mogao bolje urediti i
spojiti sa zelenom površinom ispred prodavaonice namještaja.
Druga varijanta predlaže ugibalište na samom trgu, ali bez
gradnje bilo kakvog drugog objekta osim kioska i
nadstrešnice. 

I jedna i druga varijanta predviđaju da Šebetićeva ulica
postane pješačka i time postane nastavak Radićeve ulice, a
završavala bi na Mažuranićevoj obali, gdje se u budućnosti
planira izgradnja pješačkog mosta preko Kupe. Autotransport bi
prema tim prijedlozima preselio na prostor sadašnje prodavaonice
Tehnomerkura i prostor pismoslikarske radionice. Tu bi bio i
prometni ured za kontrolu gradskog saobraćaja, koji se zbog
nedostatka prostora ne može kvalitetno kontrolirati. 

Koji će pak sadržaji biti na trgu, to tek treba riješiti
projektom. Zato bi bilo dobro da se i stanovnici Karlovca uključe
u raspravu o izgledu trga i svojim sugestijama pripomognu da što
ljepše izgleda i bude funkcionalan.

foto: kafotka.net

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest