Možete li zamisliti da vas danas u nekom velikom trgovačkom lancu zamole da ispunite anketu o tome kako vam se sviđa svakodnevna usluga?
Dobro je poznata činjenica da je razvoj modernih tehnologija u
proteklih pedesetak godina nadmašio kompletan tehnološki razvoj
čovječanstva od samog njegovog nastanka. Teško je i zamisliti
kako bi naše bake i djedovi reagirali na mogućnosti koje imamo
danas, ali spomenuta tvrdnja ne odnosi se samo na informatički
sektor, već je i puno šira.
Prije tek nešto više od 40 godina, naime, “hit” je bio veliki
novitet – pakirani naresci ili voće i povrće, a donekle i samo
načelo samoposluživanja. Istina, u tome je bivša država ipak malo
kaskala sa svijetom, ali to ne mijenja na činjenici da je našim
roditeljima pravu novost predstavljalo nešto što danas ni ne
primjećujemo kao detalj uopće vrijedan spomena.
No, te 1979. godine dogodilo se i još nešto, o čemu, pak, danas
vjerojatno ne možemo ni sanjati. Trgovina je među kupcima provela
veliku anketu o tome kako su zadovoljni uslugama, kao i
spomenutim novitetima, kako bi čuli mišljenje onih koji su im i
najvažniji. Možete li zamisliti da vas danas u nekom velikom
trgovačkom lancu zamole da ispunite anketu o tome kako vam se
sviđa svakodnevna usluga i daju vam priliku da im date prijedloge
kako da poboljšaju rad? Jako jako teško…
“Anketirani potrošači”, Večernji list, 17. srpnja 1979.
godine
U robnoj kući “Tekstilka” anketirali su potrošače koji kupuju
u samoposluživanju tog kolektiva. Kupci su davali mišljenja o
samoposluživanju, ali i novom načinu pakiranja svježeg mesa, voća
i povrća i predlagali mjere za poboljšanje rada.
Sudeći prema odgovorima, potrošači su zadovoljni, a oduševio
ih je način pakiranja i prodaje svježeg mesa, voća i povrća. Nije
ni čudo, jer zakidanja na vagi ne može biti. Elektronska vaga
“memorira” težinu stiroporske zdjelice i plastične folije i kada
se doda odabrano meso, voće ili povrće, od ukupne težine odbija
težinu zdjelice i folije i izbacuje ceduljicu na kojoj je oznaka
kategorije mesa, cijena i težina mesa.
Tako kupci nisu zakinuti ni za gram, pa nema nepovjerenja ili
primjedbi koje su u mesnicama godinama svakodnevna pojava.
(foto: kafotka.net)