KARETROVIZOR

Auto-moto sport uvijek je popularan – prije pola stoljeća uživali smo u motokrosu, sada je primat preuzeo rally automobilizam

Uživajući u rally spektaklu, ipak bismo voljeli da se u grad na četiri rijeke vrati i uvijek atraktivni motokros.

Auto-moto sport oduvijek je imao posebno mjesto kod karlovačkih
ljubitelja sporta. No, s vremenom je napravljen pomak pa je iz
razdoblja u kojem je na prvom mjestu bio – motosport, sada u
prvom planu – automobilizam.

U šezdesetim i sedamdesetim godinama prošlog stoljeća u Karlovcu
je održano i više utrka Svjetskog prvenstva u motokrosu na
atraktivnoj stazi podno Starog grada Dubovca, točnije u
domaćinstvu tadašnjeg Yugoslavian Grand Prixa izmjenjivali su se
iz godine u godinu Karlovac i slovenska Orehova Vas. 

Motokros je u prvom planu, ali na Slunjskim Brdima, bio sve do
početka Domovinskog rata, a nakon toga unatoč povremenim
pokušajima pa i nekoliko utrka organiziranih na Logorištu,
nažalost nikada nije dosegnuo svoje nekadašnje slavne dane.

S druge strane, tu je sada automobilizam i proljetni dani u
kojima Quattro River Rally za uvod, a potom i World Rally
Championship kao istinska poslastica za sve ljubitelje brzina,
okupljaju desetke tisuća gledatelja i navijača iz cijele Europe i
svijeta. 

Ipak, voljeli bismo da ponovno u gradu na četiri rijeke zaživi i
uvijek posebno atraktivan motokros.

“Prvi Hanssen iz Švedske”, Karlovački tjednik, 24.
svibnja 1974.

U nedjelju je pred oko 30.000 gledalaca na dubovačkoj
moto-kros stazi održana peta utrka Svjetskog prvenstva u tom moto
sportu. Nastupilo je 35 vozača iz Austrije, Belgije, Bugarske,
Čehoslovačke, Engleske, Finske, Italije, Mađarske, SR Njemačke,
Sovjetskog Saveza, Švedske, Švicarske, SAD, Španjolske i
Jugoslavije. Sedmorica vozača je odustala, a među njima i
šesterostruki dosadašnji prvak svijeta Joel Robert koji je
doputovao u Karlovac, ali zbog bolesti nije mogao nastupiti.

Najuspješniji nakon dvije utrke bio je Torleif Hansen iz
Švedske koji je u prvoj utrci bio prvi, a u drugoj treći. Drugo
mjesto pripalo je Čehoslovaku Halmu, a treće Sovjetu Rulevu.
Pobjednik druge utrke bio je Čehoslovak Falta, no to mu nije bilo
dovoljno za pobjedničko postolje.

Nastupilo je i pet jugoslavenskih vozača od kojih je najbolje
plasiran bio Karlovčanin Leno Šoštarić koji je u prvoj utrci bio
na 10., a u drugoj na 13. mjestu. Od drugih naših vozača obje
utrke završio je samo Milko Vesenjak, koji je oba puta bio 16.
Posebno priznanje kao najmlađi vozač dobio je Karlovčanin Željko
Zorić.

Natjecanje je bilo izvanredno organizirano i proteklo u
najboljem redu, a ozljeda nije bilo osim jedne lakše koju je
zadobio Herbert Schmitz iz Savezne Republike Njemačke.

(foto: kafotka.net)

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest