Stereotip muškarca često je onaj da su opsjednuti automobilma i
novcem. Nije cijeli muški rod takav, ali doista postoje pojedinci
koji gledaju sve upravo kroz prizmu ta dva elementa.
Sada smo napokon otkrili od kuda im ta opsesija zahvaljujući
istraživanju provedenom na Sveučilištu u Pennsylvaniji. Rezultati
su potvrdili da će muškarci s povišenim razinama testosterona
češće kupovati luksuzne dodatke poput satova i automobila.
Studija je otkrila da je odabir skupocjenih brendove,
nasuprot jeftinijih opcija, zapravo fokusiran na biološku nadmoć,
a ne na kvalitetu proizvoda.
Profesori marketinga proučavali su ovaj fenomen na 243 muškaraca
u starosnoj dobi od 18. do 55. godine, a ovo je jedna od najvećih
studija koja povezuje testosteron i isticanje društvenog statusa.
Svakom se ispitaniku dao losion za tijelo s kojim se morao
namazati. Jedna je grupa ljudi dobila gel s testosteronom, a
drugi placebo verziju. Muškarcima su se zatim pokazivali
različiti logotipovi luksuznih brendova i onih jefitnih.
Ispitanici koji su koristili gel s testosteronom pokazivali su
sklonost skupljim opcijama.
U drugom su eksperimentu dobili raznovrsne opise proizvoda, a za
neke je bilo rečeno da naglašavaju društveni status i
nadmoć. Grupa koja je koristila testosteron više je
preferirala proizvode koji bi trebali iskazati nadmoć.
Istraživanje bi najviše koristi moglo donijeti marketinškoj
industriji, budući da su razine testosterona povišene na
događajima poput sportskih utakmica.