– Djeca se danas premalo kreću, te su od malih nogu prezaštićena – više im ne damo da trče, skaču, penju se na stabla i na taj način im onemogućavamo pravilan razvoj mozga. U prilog ne kretanju govori i činjenica da 60% djecu u Hrvatskoj ima ravna stopala u odnosu na razdoblje prije deset godina kada ih je bilo samo 10%. Svaka nova generacija slabija je u odnosu na prethodnu. Promjene koje donosi digitalno doba, ponajviše video igrice utječu na sve slabije rezultate na polju motorike, govornih sposobnosti i općeg znanja. Odgojne greške koje roditelji, u dobroj namjeri, rade nastavljaju se u odgojno obrazovnim sustavu koji počiva na starim metodama učenja, objašnjava dr. Rajović.
Učenje “na pamet” ili reproduktivno znanje i dalje je najzastupljenije u našim škola. Ne znanje se sankcionira lošim ocjenama koje određuju daljnji tijek školovanja djeteta. Reproduktivno učenje dovodi do otpora učenju, čitanju i samoj školi. Moramo djecu učiti misliti, istraživati i povezivati informacije jer to je bit funkcionalnog znanja kojem treba težiti, naglasio je dr. Rajović.
Mozak se najintenzivnije razvija u razdoblju od 2. do 5. godine. Tako da sa ranom stimulacijom treba krenuti što ranije. Razvoj mozga ovisi o povezivanju neurona koji se vežu sinapsama i čine neuronsku mrežu. Što je više sinapsi, neuronska mreža je gušća, dijete ima veći intelektualni potencijal i lakše uči. dr. Rajović naglašava da upravo u dječjoj igri vidi veliki izvor razvoja sinapsi.
Polaznici NTC radionice dobili su zadatke koje će vježbati i rješavati kako bi mogli prisustvovati nastavku NTC radionice koju je dr. Rajović najavio za šest mjeseci.
KAportal.hr