U 2020. godini svi imaju velika očekivanja, a što nas čeka predviđa futurologinja poduzetništva

– Ispraćaj jedne kalendarske godine, te dočekivanje nove, uvijek
je prilika za rekapitulaciju svega što se napravilo, s ciljem
pripreme za sve što dolazi. Ali i prigoda da promislimo kamo
idemo, što želimo postati, kako smo se ponašali, kako ćemo to tek
činiti, te prije svega što želimo izbjeći u svom djelovanju i u
kojem se pravcu razvijati kao konstruktivni članovi svakog
društva, kaže futurologinja poduzetništva Sanela Dropulić,
direktorica Ženskog poduzetničkog centra.

A ono što dolazi, poglavito u međuljudskim odnosima, dodaje
Dropulić, donosi iznimne pomake u pravcu novog rasta
konzumerističkog ponašanja ne samo građana Hrvatske, nego gotovo
svih građana razvijenog kapitalizma, koje lagano, ali sigurno
“nagriza” našu osobnost, empatiju, altruizam te prije svega
nesebičnu društvenost.

– Sasvim razumljivo – kupovina, posjedovanje, potrošnja,
konzumerizam – temeljna su ponašanja onih koji žive u
kapitalizmu, da bi svi koji posluju u kapitalizmu – sjecali
profit. Bez potrošnje nema profita, koji upravlja poslovnim
aktivnostima od najmanjeg poduzetničkog poduhvata do
multinacionalnih kompanija (koje su svojim prihodima financijski
jače od mnogih država svijeta). No, profit kojega priželjkuju
gospodarski subjekti utječe na građane, napose i Hrvatske,
pretvarajući nas u društvo individualaca, potaknutih
konzumerističkim navikama, okrenutih sebičnom ispunjenju
vlastitih potreba, sa željom da upravo ta sveopća potreba za
kupovinom i stjecanjem materijalnoga bogatstva nadomjesti sve
manje “duševnog bogatstva” kojega gubimo iz godine u godinu,
navodi futurologinja poduzetništva.

Smatra da razlog ovakvom orijentiranju pojedinaca u društvu prema
sebi i isključivo vlastitim potrebama bez šire socijalne empatije
leži i u činjenici da će društveni poredak biti sve nestabilniji,
nesigurniji i manje izvjestan, bez snažnih uporišta u obitelji,
sustavu vrijednosti, političkim liderima.

– Takva nesigurnost uvijek rađa veliku sebičnost i egoističnost
jer se građani neće moći uhvatiti za neku trajnu vrijednost.
Upravo u takvim okolnostima očekivat će od povećanje kupnje i
korištenja svega što se nalazi na tržištu, dakle od kupovine
proizvoda i usluga da nam pruže to utočište i osjećaj sigurnosti
bez obzira na to što će možda biti riječi samo o fikciji ili tek
djelomično utaženoj potrebi te vrste, ocjenjuje futurologinja
poduzetništva Sanela Dropulić.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest