U prodavaonicama odjeće i obuće nema velike gužve nakon što je
27. prosinca počelo redovito zimsko sniženje cijena, koje traje
60 dana. Prema običaju, građani su glavnu kupnju obavili uoči
Božića i Nove godine, a u siječnju smanjuju potrošnju,
piše Novi list.
Čak ni aktualna sniženja od 20 do 30 posto građanima nisu previše
privlačna dok mnogi smatraju da su popusti premali i nerijetko se
osjećaju zavaranima.
– Potrošači se najčešće žale da trgovci neposredno prije sniženja
nekoj robi podignu cijenu na razinu po kojoj se nikad nije ni
prodavala. Zbog toga se kupcima sniženje na prvi pogled čini
značajno, a zapravo nije, rekla je novinarima Novog lista
odvjetnica Dijana Kladar, savjetnica Udruge za zaštitu
potrošača.
Primjerice, trgovac napiše na deklaraciji proizvoda da je njegova
prijašnja cijena iznosila 150 kuna i da je spuštena 20 posto, na
120 kuna. Međutim, kada državni inspektor provjeri trgovačku
dokumentaciju, pokaže se da prijašnja cijena proizvoda nije
iznosila 150, nego 130 kuna, pa je sniženje zapravo znatno manje,
samo sedam do osam posto.
Da je to jedan od najčešćih načina zavaravanja kupaca, potvrđuju
upravo redovite provjere koje tijekom sezonskih sniženja provodi
Državni inspektorat. Prema dostupnim podacima, trgovački su
inspektori u siječnju i veljači prošle godine proveli 378
ciljanih nadzora zimskog sniženja i drugih posebnih oblika
prodaje. Pritom su utvrdili 63 prekršaja koja se tiču zavaravanja
kupaca, piše Novi list.
KAportal.hr