POVRATAK U ŠKOLSKE KLUPE

Kako će izgledati nastava nakon 11. svibnja? Ministarstvo objavilo preporuke

Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) objavilo je u četvrtak preporuke za organizaciju rada u razrednoj nastavi i upute za vrednovanje i ocjenjivanje u mješovitom modelu nastave koje se počinju primjenjivati najranije od 11. svibnja.

Preporuke MZO-a pripremljene su za prva dva tjedna otvaranja
škola za razrednu nastavu, a vezane su uz upute Hrvatskoga zavoda
za javno zdravstvo (HZJZ) za sprječavanje i suzbijanje epidemije
COVID-19 za vrtiće i osnovne škole.

Prema uputama HZJZ-a u učionici u prvom razdoblju od dva tjedna u
pravilu ne može biti više od devet učenika, što znači, ističe
MZO, da će u većini razrednih odjela u Hrvatskoj dio učenika
pratiti nastavu u školi, a dio kod kuće.

Za vrijeme epidemije nastava će se za učenike razredne nastave
provoditi dijelom u školi, a dijelom kao nastava na daljinu, a
roditelji će moći odabrati hoće li njihova djeca nastavu u
cijelosti pratiti na daljinu.

U mješovitom modelu nastave, ističu iz MZO, moraju sudjelovati
svi profili zaposlenika u školama – učitelji razredne nastave te
učitelji stranog jezika, vjeronauka, ali i informatike te
tjelesne i glazbene kulture, kao i stručni suradnici.

Usporedno s nastavom u školama ide i nastava na
daljinu

Usporedno s nastavom u školama i dalje će se održavati nastava na
daljinu, čija je podloga Škola na trećem, uz radne materijale
dostupne na mrežnim stranicama Škole za život, ističu iz MZO.

Mješoviti model nastave, objašnjavaju, podrazumijeva usvajanje
jednakih odgojno-obrazovnih ishoda i kod učenika u nastavi u
školi i kod učenika u Školi na Trećem.

“Osobito treba paziti na usvajanje ključnih jezičnih,
matematičkih i prirodoslovnih kompetencija, kao i na njihovo
ujednačeno vrednovanje. Ovo podrazumijeva da se za Školu na
Trećem popis nastavnih sadržaja i materijala objavljuje barem tri
dana unaprijed”, stoji u preporukama.

Isto tako, u samoj provedbi nastavnoga procesa odgojno-obrazovni
ishodi trebali bi biti usklađeni u radu u učionici s nastavom u
Školi na Trećem. Metode poučavanja i aktivnosti mogu se
razlikovati, a zadaci koje učenici dobivaju trebaju biti slični
po vremenu potrebnom za njihovo rješavanje, zahtjevnosti i
povezanosti s ishodima.

Domaće zadaće trebaju biti jednake, metode vrednovanja
ujednačene. Učitelji trebaju redovito prikupljati, pregledavati i
vrednovati uratke i zadatke na sličan način i i po istim
kriterijima za sve učenike u mješovitom modelu, a učitelj može
odlučiti kada će koji učenici predati zadaće i za koje predmete.

Vrednovanje u mješovitom modelu treba usmjeriti na davanje
povratnih informacija učenicima koje će ih poticati na učenje,
pri čemu je ocjenjivanje u drugom planu.

Zaključna ocjena, prema preporukama MZO, temelji se na ocjenama
koje su učenici dobili tijekom cijele godine, uključujući i
nastavu na daljinu, odnosno nastavu koja se izvodi u mješovitom
modelu.

Iz Ministarstva podsjećaju da se sve odrednice iz Uputa za
vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu primjenjuju
i u mješovitom modelu.

Dio nastave može se izvoditi na otvorenom

U skladu s Uputama HZJZ-a dio nastave, primjerice Prirode i
društva, Likovne i Glazbene kulture, može se izvoditi na
otvorenom, ali bez doticaja s drugom razrednom skupinom.

Iz MZO podsjećaju da prema Pravilniku o tjednim ranim obvezama
učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi učitelji u
razrednoj nastavi imaju tjednu normu od ukupno 21 sata
neposrednoga odgojno-obrazovnog rada s učenicima.

Kako slijedom Uputa HZJZ-a neke aktivnosti neće izvoditi ili će
se izvoditi u smanjenom opsegu, učiteljima se otvara mogućnost da
se 5 do 6 sati na tjedan posvete komunikaciji s roditeljima i
učenicima u nastavi na daljinu.

U skladu s Uputama HZJZ-a, razredni odjeli neće počinjati s
nastavom u isto vrijeme, kao što neće u isto vrijeme imati ni
školske odmore, a učenici će u školi provoditi u prosjeku tri do
četiri školska sata, osim onih koji su u produženom boravku.

Ministarstvo roditeljima, uz ostalo, preporučuje da se upoznaju
sa svim Uputama HZJZ-a te provjere je li dijete u riziku prema
Uputi, da osiguraju da dijete ostane kod kuće, da ne ulaze u
prostore škole te da se drže propisanih epidemioloških uputa kod
kuće i kod dovođenja djeteta u školu.

Za učenike s teškoćama, ističe se u preporukama, stručni
suradnici trebaju pripremiti program rada i zadaće za pomoćnike u
nastavi.

Djeca kojima je prethodno osiguran pomoćnik u nastavi, mogu se
uključiti u školu jedino ako roditelj nikako nije u mogućnosti
osigurati ostanak djeteta kod kuće.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest