Od sutra ponovno možemo primjerice od Zagreba do Osijeka bez
posebnih propusnica.
Putnike iščekuju autobusi i putnički vlakovi. Najveći izazov će
biti održati propisani razmak jer će među putnicima sigurno biti
i onih koji će morati stajati.
Koliko je HŽ spreman i na koje sve scenarije?
Još danas, glavni željeznički kolodvor u Zagrebu zatvoren je i
prazan, a takvi su i vlakovi u koje će nakon 50 dana napokon
kročiti putnici. Strojovođe i kondukteri su spremni.
“Najvažnija je promjena to što ćemo sada prilikom dolaska nositi
masku, rukavice prilikom prolaska kroz putnički prostor,
dezinficirati svoj radni prostor, površine po dolasku i otvarati
vrata na stajalištima da možemo češće prozračivati”, rekao je
Đuro Božić, strojovođa.
Vožnja vlakom jednostavno više nije ista, po ulasku u vlak
preporuča se nošenje maske, a tu je i obavezna dezinfekcija ruku.
Isto tako, treba voditi računa o održavanju razmaka od metar do
dva, a tu je i specifičan raspored sjedenja. Recimo u garnituri
sa četiri sjedala jedna osoba može sjesti do prozora, a sljedeća
osoba može biti samo netko tko sjedi dijagonalno prekoputa.
Problem su i ostala sjedala gdje nigdje nije razmak veći od pola
metra.
Za to je trebalo prilagoditi stare vlakove. Gužve se ne očekuju.
“Obzirom da ne kreću s radom srednje škole i fakulteti, a dio
radnika još uvijek radi od kuće, očekujemo manji broj putnika pa
bi mjesta osigurana u vlaku dostatna da se održava preporučeni
razmak”, rekla je Mihaela Tomurad Sušac iz HŽ-a.
U slučaju da stvarno bude veliki broj putnika, očekuje se
dodavanje vagona i puštanje u promet novih vlakova. Inače, na
području cijele Hrvatske od sutra vozi 108 vlakova manje nego što
ih je vozilo prije korone.