POSEBAN RASPORED

Strojovođe i kondukteri su spremni: Nakon 50 dana počinju voziti putnički vlakovi

Od sutra ponovno možemo primjerice od Zagreba do Osijeka bez
posebnih propusnica.

Putnike iščekuju autobusi i putnički vlakovi. Najveći izazov će
biti održati propisani razmak jer će među putnicima sigurno biti
i onih koji će morati stajati.

Koliko je HŽ spreman i na koje sve scenarije?

Još danas, glavni željeznički kolodvor u Zagrebu zatvoren je i
prazan, a takvi su i vlakovi u koje će nakon 50 dana napokon
kročiti putnici. Strojovođe i kondukteri su spremni.

“Najvažnija je promjena to što ćemo sada prilikom dolaska nositi
masku, rukavice prilikom prolaska kroz putnički prostor,
dezinficirati svoj radni prostor, površine po dolasku i otvarati
vrata na stajalištima da možemo češće prozračivati”, rekao je
Đuro Božić, strojovođa.

Vožnja vlakom jednostavno više nije ista, po ulasku u vlak
preporuča se nošenje maske, a tu je i obavezna dezinfekcija ruku.

Isto tako, treba voditi računa o održavanju razmaka od metar do
dva, a tu je i specifičan raspored sjedenja. Recimo u garnituri
sa četiri sjedala jedna osoba može sjesti do prozora, a sljedeća
osoba može biti samo netko tko sjedi dijagonalno prekoputa.
Problem su i ostala sjedala gdje nigdje nije razmak veći od pola
metra.

Za to je trebalo prilagoditi stare vlakove. Gužve se ne očekuju.

“Obzirom da ne kreću s radom srednje škole i fakulteti, a dio
radnika još uvijek radi od kuće, očekujemo manji broj putnika pa
bi mjesta osigurana u vlaku dostatna da se održava preporučeni
razmak”, rekla je Mihaela Tomurad Sušac iz HŽ-a.

U slučaju da stvarno bude veliki broj putnika, očekuje se
dodavanje vagona i puštanje u promet novih vlakova. Inače, na
području cijele Hrvatske od sutra vozi 108 vlakova manje nego što
ih je vozilo prije korone.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest