Najveći infrastrukturni projekt u hrvatskim željeznicama do kraja godine trebao bi dobiti izvođača radova, a osim novog kolosijeka pruge, u planu obnova karlovačkog Glavnog kolodvora i uređenje Željezničkog muzeja.
Još uvijek nije poznat datum početka izgradnje novog kolosijeka
pruge na dionici Zagreb – Karlovac duljine 44 kilometra, čija
vrijednost se procjenjuje na 3,4 milijarde kuna, što je ujedno
drugi najveći infrastrukturni projekt u Hrvatskoj nakon izgradnje
Pelješkog mosta. No, ono što se zna, cjelokupni projekt izgradnje
i rekonstrukcije mora biti gotov do 31.prosinca 2023. godine.
Naime, kako su na upit KAportala odgovorili iz HŽ Infrastrukture,
raspisivanje javnog natječaja za odabir izvođača radova na
projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka
na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac još uvijek nije
provedeno.
– U travnju ove godine objavljeno je prethodno savjetovanje
sa zainteresiranim gospodarskim subjektima, što je preduvjet za
pokretanje postupka javne nabave za odabir izvođača radova.
Pokretanje postupka javne nabave za odabir izvođača radova
očekuje se početkom trećeg kvartala ove godine, a nakon
provedenog javnog natječaja za radove očekuje se potpis ugovora,
te potom i početak radova, kažu nam u HŽ-u.
U sklopu projekta izgradnje novog kolosijeka pruge, kojim će se
znatno smanjiti vrijeme putovanja od Karlovca do Zagreba,
predviđena je izgradnja sedam podvožnjaka i nadvožnjaka, zatim
moderniziranje svih prijelaza i ugradnja sigurnosnih sustava, ali
i rekonstrukcija svih kolodvora i stajališta. Tako će projektom
biti obuhvaćena i obnova zgrade željezničkog kolodvora u
Karlovcu, čiji radovi se procjenjuju na 7,5 milijuna kuna.
Iz HŽ Infrastrukture dalje odgovaraju kako je za potrebe
preuređenja dijela objekta u Željeznički muzej pored glavne
zgrade Željezničkog kolodvora u Karlovcu, izrađen Konzervatorski
elaborat, za koju su bili i naručitelj u suradnji s
Konzervatorskim odjelom Karlovac.
– No, daljnji koraci vezano za muzej realizirat će
zajednički Grad Karlovac i Konzervatorski odjel, a za eventualnu
provedbu navedenog projekta HŽ Infrastruktura može biti sudionik,
a ne nositelj istog.
Inače, izgradnja drugog kolosijeka pruge od Hrvatskog Leskovca do
Karlovca prvi je korak izgradnje nizinske pruge prema Rijeci, a
85 posto sredstava za njezinu realizaciju osigurana je iz
europskih fondova dok će, prema riječima ministra prometa Olega
Butkovića, Europska komisija u cijelosti financirati ostatak
pruge prema Rijeci.