KONKURENCIJA JEFTINIJA

Turistička sezona mogla bi biti i gora nego mislimo, ali cijene ne padaju: Što nudimo gostima?

Grčka nam je glavna konkurencija, ali Hrvatska ima prednost blizine pa većina gostiju ipak može automobilom kod nas

Teško da će ikakve mjere pomoći hotelijerima, privatnim
iznajmljivačima, vlasnicima tisuća kafića i restorana uz obalu.
Prema zadnjim prognozama neće se ostvariti ni vlažni san ministra
Garija Capellija od 30 posto lanjskih turista.

Teško da će ikakve mjere pomoći hotelijerima, privatnim
iznajmljivačima, vlasnicima tisuća kafića i restorana uz obalu.
Prema zadnjim prognozama neće se ostvariti ni vlažni san ministra
Garija Capellija od 30 posto lanjskih turista.

Reakcija ponude na tako slabu potražnju je dosta neobična. Neki
su hotelijeri i izjamljivači cijene snizili i do 50 posto, ali
neki ih još drže kao da se ništa ne događa. Istodobno, na cijelom
Mediteranu traje bitka za svakog gosta. Turska ima najagresivniju
promociju kao kao sigurna “korona free” destinacija, a naš
ministar se hvali da veliki mogu imati strategiju i kampanju, ali
mi jedini imamo goste.

Hrvatska puna života već je pustila reklamu “za odmor koji
zaslužujete”. Možda ga niste vidjeli, jer nije namijenjen domaćim
već stranim turistima. Otkako su otvorene granice HTZ ima dvije
kampanje, za zemlje iz kojih turisti dolaze automobilom i one
koji dolaze zrakoplovom.

“Mi cijelo vrijeme komuniciramo da je Hrvatska jako dobro
pripremljena i svi naši smještajni kapaciteti imaju pripremljene
protokole i procedure kako postupati su smislu prihvata gostiju”,
kaže Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

U turističkoj zajednici kažu da je Hrvatska danas jedna od
rijetkih zemalja koja ima kakav takav turistički promet. Trenutno
se kod nas odmara oko 280.000 turista. Većinom su to Nijemci,
Slovenci i domaći.

“Hrvatska ima najbolju strategiju, a dokaz tome je da ima
turiste. Drugi imaju strategiju i nemaju turiste ili vrlo malo.
Te destinacije i dan danas nemaju brojke koje mi imamo. Znamo da
su to aviodestinacije, a mi smo autodestinacija i dobivamo te
brojke o kojima govorimo”, mišljenja je ministar turizna Gari
Cappelli.

Turistima nudimo od sunce, more, aktivni odmor kao i onaj
nautički, ali po kojim cijenama? Usporedili smo cijenu ljetovanja
u “špici” sezone na otoku Braču s grčkom Kretom. Za dvotjedni
odmor s tri zvjezdice upisali smo sve ono što bi tražila
četveročlana obitelj iz Njemačke. Apartmani na Braču koštaju
između 10.000 i 15.000 kuna, dok su na Kreti jeftiniji, 7000 do
9000. Hoteli na Braču koštaju 20.000 kuna ili više, dok su na
Kreti između 10.000 i 15.000 kuna.

Grčka nam je glavna konkurencija, ali Hrvatska ima prednost
blizine pa većina gostiju ipak može automobilom kod nas. Turisti
su danas promišljeni pa će čekati rezervacije u zadnji čas i pad
cijena.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest