Izdavač je Tiskara Pečarić i Radočaj
U Ilirskoj dvorani Gradske knjižnice “Ivan Goran Kovačić” u Karlovcu u srijedu je predstavljena peta zbirka poezije Mojce Rapo-Waite “Kasno ljeto/Indian Summer” koju je ove godine izdala Tiskara Pečarić i Radočaj, a čije je tiskanje pomogao Grad Karlovac.
Godišnja doba
Pjesme su interpretirali autorica, Larry Waite, Bruno Vojvodić i Tatjana Farkaš Radočaj, a pročitane su recenzije Darije Žilić, Danijela Dragojevića i Tomislava Augustinčića.
M. Rapo-Waite je objasnila da je ova zbirka dio četveroknjižja kojega čine još i “Aritmetika proljeća”, “Razglednice ljeta” i “Zimske razglednice” te da su pjesme nastajale četiri godine.
– Zbirke prate promjene tih godišnjih doba kroz svaki trenutak, a ovu posvećujem mami. Nadam se da će pjesme u ovoj knjizi pronaći put do srca i misli čitatelja, ali i da će ostali ciklusi ugledati svjetlo dana – rekla je M. Rapo-Waite.
D. Žilić je ocijenila da je nova knjiga ove autorice nova i po izričaju i po konceptu i da se “ispod prozračnog naslova skriva koncept sastavljen po bojama”.
– Snažan kolorit koji povezuje niz pjesničkih slika reduciranih od narativizacije naizgled se pak čini kao niz impresionističkih pasaža, ali to je tek prvi dojam. Kako čitamo pjesme u nizu minijatura, tako se produbljuje niz i autorica kreće ka dubinskom unutrašnjem, prema opisu duše i stanja, reminiscencije i refleksije – navela je D. Žilić.
Od lani pokojni Dragojević je ocijenio da ova zbirka M. Rapo-Waite “neobičnom poetikom minimalizma i ekspresivnosti te bogate unutrašnjosti koja se pretapa sa svijetom i prirodom” svjedoči o čudovišnosti i nježnosti istovremeno.
Augustinčić je zbirku nazvao promišljenom i vrsnom strukturiranom te je otkrio da sadrži 36 pjesama.
– Paralelni sustav indeksiranja pjesama u zbirci vidljiv u dvojnim naslovima upućuje na dvostruku strukturu zbirke, s jedne strane u cikluse ili poglavlja čija imena upućuju na koloristički način grupiranja, s druge strane svaka pjesma nosi naslov zbirke te je numerirana rimskim brojkama. Svaka je pjesma dio čitave zbirke, ali i dio kolorističke cjeline – zapisao je Augustinčić.
Haikuesna narav
Nastavio je da su u tom pogledu relativno kraće pjesme više u formi haikua i da je ta “haikuesna narav” u funkciji štedljive uporabe jezika, “da evocira specifično raspoloženje, pa i spremnost na divljenje punini iskustva koje se susreće u susretu s prolaznošću trenutka”.
Na naslovnoj stranici je likovni rad Alanne Marohnić.





















