
Ono što Karlovčane posebno zanima je potpuno uređenje oronule kolodvorske zgrade izgrađene na samom početku 20. stoljeća
Dugo očekivano projekt nizinske pruge do Rijeke trebao bi biti jedan je od najvećih infrastrukturnih zahvata u modernoj Hrvatskoj i radit će se u etapama. Jedan je već u realizaciji, a radi se o projekti službenog naziva “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na glavnoj željezničkoj pruzi za međunarodni promet, M202 Zagreb GK – Rijeka”.
Drugi kolosijek
Iz HŽ Infrastrukture doznajemo je njiime predviđena rekonstrukcija postojećeg kolosijeka i izgradnja drugog kolosijeka u pojasu postojeće pruge, ali i rekonstrukcija postojećih kolodvora Hrvatski Leskovac, Jastrebarsko i Karlovac, te rekonstrukcija kolodvora s prenamjenom u stajališta: Horvati, Zdenčina i Draganić te rekonstrukcije postojećih stajališta Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina.
Evo što se sve radi ili će se tek raditi. Naime na dionici se već gradi podosta toga, a plan je da križanja željezničke pruge s cestovnim prometnicama budu u istoj razini ili izvan razine.
– Prijelazi u razini biti će osigurani svjetlosno – zvučnom signalizacijom i polubranicima, a prijelazi izvan razine denivelirani su izvedbom podvožnjaka ili nadvožnjaka, kažu nam u HŽ-u.
Veće brzine
Pruga će konačno biti osposobljena i za veće brzine pa se od Karlovca do Zagreba i nazad više nećemo “truckati” više od sat vremena nego bi trebalo biti dovoljno i pola sata.
U HŽ-u su za KAportal rekli da će vlakovi na toj dionici moći voziti maksimalno 160 kilometara na sat, uz ograničenja u zoni Mavračića (120 km/h), kolodvora Jastrebarsko (140 km/h) i kolodvora Karlovac (120 km/h).
– Do sada su završeni radovi na sljedećim objektima: nadvožnjaci Pavučnjak, Zdenčina, Cvetković, Domagović, podvožnjaci Lazina, Ribnjak, nova nerazvrstana cesta Orlovac – Ilovac te rekonstrukcija elektrovučne podstanice Mrzlo Polje, kažu nam u HŽ-u.

Nadalje, za nastavak radova rekonstrukcije postojećeg i dogradnje drugog kolosijeka te izgradnje podvožnjaka Bedekova je u tijeku postupak javne nabave, te se radovi očekuju početkom 2026. godine uz ugovorni rok od 36 mjeseci za završetak radova.
Oronuli kolodvor
Ono što Karlovčane posebno zanima je potpuno uređenje oronule kolodvorske zgrade izgrađene na samom početku 20. stoljeća.
– U sklopu projekta “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac” planirana je sanacija postojeće kolodvorske zgrade te ostalih zgrada unutar kolodvorskog kompleksa Karlovac. Istražni radovi na kolodvorskoj zgradi su započeli, a nastavak radova se očekuje u prvoj polovici 2026. godine, kažu nam u HŽ-u.
Objasnili su i što sve podrazumijeva rekonstrukcija kolodvora koji bi trebao dobiti posve novo ruho, ali i nove popratne sadržaje. Radit će se, naime, na rekonstrukciji perona i kolosijeka, rekonstrukciji, odnosno sanaciji postojeće kolodvorske zgrade, te rekonstrukcija postojeće i izgradnja novih nadstrešnica.
Pothodnici, parkiralište
Tu je i izgradnja pješačkih i pješačko – biciklističkog pothodnika, rekonstrukcija postojećeg parkirališta i izgradnja novog parkirališta, rekonstrukcija (sanacija) ostalih zgrada u kolodvoru, a to su zgrada glavnog skladišta, zgrada za održavanje lokomotiva i vagona, zgrada odjela za održavanje pruga, zgrada elektrotehničkog odjela i garaža za vagone.



