PIVSKI BIZNIS

Domaći proizvođači piva već drugu godinu imaju gubitke: Je li razlog preveliki uvoz i nelojalna konkurencija?

No, u pivovarama ne krive koronu. Najveći uzrok pada prodaje je, naglašavaju, veliki uvoz stranog piva i nelojalna konkurencija jer domaće pivovare ne mogu ulagati toliko novca u marketing.

Hrvatski proizvođači piva već drugu godinu zaredom bilježe manju
dobit. Pivo se doduše isto pije kao i prijašnjih godina, no
veliki uvoz stranog piva počeo je stvarati preveliku
konkurenciju.

Oko 359 milijuna kuna dobiti ostvarili su hrvatski proizvođači
piva u 2018. godini, a u 2019. godini ta je dobit iznosila 285
milijuna kuna, što je pad od 18 posto. Uz to, mora se naglasiti
da je 2019. godina bila godina bez koronakrize.

Pad će se nastaviti

A zbog spomenute koronakrize, pokazatelji i u 2020. godini već
sada govore, pad će se nastaviti. Tako da za pivare čaša nije
dopola puna, već otpola prazna. Pa tako i u najstarijoj hrvatskoj
pivovari govore, pad prodaje itekako osjete iako početak godine
to nije dao naslutiti. 

“Nama je ova godina krenula dobro. Prvi, drugi mjesec nam je
indeks čak bio 115. Ali kad je korona krenula, treći, četvrti,
peti mjesec nam je bilo jako loše”, kazao je direktor Pivovare
Osijek Ivan Komak. 

Veliki uvoz i nelojalna konkurencija

No, u pivovarama ne krive koronu. Najveći uzrok pada prodaje je,
naglašavaju, veliki uvoz stranog piva i nelojalna konkurencija
jer domaće pivovare ne mogu ulagati toliko novca u marketing.
Veliki su izgurali male s prodajnih mjesta. Plaćaju se
ekskluzive, pa se domaća piva ponekad ne mogu niti kupiti. Stoga
odlučili su sve proizvoditi na potpuno domaći način. Od hmelja do
vode.

“Hrvatska kuna u hrvatskom džepu. Mislim da bi to trebala čitava
Hrvatska prepoznati i da se okrenemo sebi”, kazao je Komak. 

Jer u Hrvatskoj pivovarska industrija zapošljava čak 1600
ljudi. 

Domaća piva s pričom

Proizvodnjom se bavi i Marko Tandarić. Mala je to, obiteljska,
zanatska pivovara. Svoje mjesto na tržištu traži na drugačiji
način. Njegova domaća piva pričaju priče. Uz kvalitetu i domaće
recepte, nude i hrvatski šarm.

“Personal touch, osobni dodir, gdje mi svaku našu bocu, svatko od
nas iz obitelji barem u jednom trenutku dotakne. Da li je to
prilikom proizvodnje, punjenja, krajnje distribucije”, kaže
Tandarić iz zanatske pivovare “Mali div” te otkriva da im se piva
zovu “Gefufna” i “Cincilator”. 

Na kraju pivopije znaju prepoznati trud hrvatskih proizvođača Pa
se valja nadati da će hrvatska piva ipak, isplivati na površinu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest