MODERNIZACIJA

Kreće obnova zastarjele željezničke infrastrukture: ‘Vrijednost radova je oko 366 milijuna kuna’

Osim pruge sanirat će se mostovi, prilazne ceste, pružni prijelazi i pothodnici

Hrvatska kreće u veliku obnovu zastarjele željezničke
infrastrukture. Investicija je teška tri i pol milijarde eura, a
najveći dio tog novca bit će povučen iz europskih fondova.

Ministar prometa Oleg Butković obišao je radove na najprometnijoj
željezničkoj dionici od Zagreba do Savskog Marofa, dugoj 17
kilometara gdje su radovi u punom jeku.

To je pravac legendarnog Orient Expresa, a posljedni remont na
toj pruzi rađen je 1974. godine.

Moćna mašina radi punom parom. Sve kako bi vlakovi tom dionicom
ne bi puzali već nakon dvije godine mogli početi voziti brzinom
koja je primjerenija modernom dobu.

“Ova dionica je dugačka 18 kilomatara, vrijednost radova je oko
366 milijuna kuna. Rok dovršetka je ljeto 2022 godine i ne
sumnjamo da će završiti projekt u roku”, rekao je Ivan Kršić,
predsjednik uprave HŽ infrastrukture.

Austrijski građevinci na teren su izvukli najjače oružje. I sam
ministar Butković bio je impresioniran.

“Evo došli smo vidjeti ovaj poseban vlak koji je usko
specijaliziran za donji ustroj pruge i nisam to nikada vidio i
drago mi je bilo da i to eto uživo vidim”, kazao je Butković.

To je nešto što ne možete vidjeti svaki dan. Stroj koji diže
prugu na jedan viši nivo i onda ga poravnava vrijedan je čak 150
milijuna eura. Kada stroj digne prugu ona će biti onda dodatno
obnovljena.

Osim pruge sanirat će se mostovi, prilazne ceste, pružni
prijelazi i pothodnici. Napokon će se sanirati i kolodvorske
zgrade koje su toliko stare da pamte i prolaske Orinet Expresa.

Postaja Savski Marof zadnja postaje prije slovenske granice koja
se nalazi 300 tinjak metara u onom smjeru. I dobra je vijest da
će se obnvaljati i ove stare zgrade kolodvorske poput ove koja je
izgrađena još 50-ih godina prošlog stoljeća i od tada nije
obnavljana.

Ovo je najprometnija dionica u Hrvatskoj. 160 vlakova dnevno s
brzinom od 60 km na sat. Nakon obnove brzina se diže na 120 na
sat.

“Ovim rekonstrukcijama naš grad postaje još poželjniji za život
jer dobivamo infrastrukturu na razini gradova razvijene Europe”,
izjavio je Željko Turk, gradonačelnik Zaprešića.

Hrvatska ima plan obnoviti ili izgraditi nove pruge na
najbitnijim pravcima. Više dionica na koridoru deset koji vodi od
Europe prema istoku te konačni dovršetak nizniske pruge na važnom
pravcu koji se proteže od Mađarske granice do Rijeke.

“Gledajte sada nam slijedi veliko ulaganje u željeznice. Vi da
izgradite neku dionicu treba vam nekoliko godina i još za
pripremu. Ali HŽ iNFRA radi jako dobro i na tome im čestitam”,
poručio je Butković.

Osim pruge HŽ najavljuje i kupovinu 32 elektromotorna vlaka.
Putnicima obećavaju veću udobnost i brzinu.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest