Rakočević: Kad bi novom prugom vlakovi vozili svakih 7 minuta, Rijeka bi onda bila kao Hong Kong

Predložene izmjene i dopune županijskog Prostornog plana za Dugu Resu su prihvatljive.

Kazao je to pročelnik za prostorno planiranje Mladen Rakočević, pojasnivši da se ove izmjene ne tiču puno same Duge Rese, već, što se trase pruge tiče, ponajviše Josipdola i Karlovca.

Širi koridori pruge

– Imali smo primjedbe u odnosu na prvobitno planiran koridor pruge koji smo dobili od HŽ i takav unijeli u naš Prostorni plan prilikom izmjena 2005., 2008. i 2012. Ovim izmjenama su predviđeni širi koridori pruge i to je nama prihvatljivo. Isto kao i mogućnost da postoji reciklažno dvorište za inertni građvinski otpad u Zvečaju, dok je dio koji se odnosi na mini hidroelektrane u stvari donio ono što dugoreški Prostorni plan već predviđa: da je dozvoljena obnova i stavljanje mlinica u funkciju turizma i obnovljivih izvora energije, pa tako i za MHE, ali uz bitan uvjet da se ne miču krune nasipa i mijenja vodni režim, kazao je Rakočević.

Dva kolosjeka ne moraju nužno biti zlo

Kroz Karlovac su ostavljene tri moguće varijante trase, a on osobno smatra da dvostruki kolosjek ne mora biti loše rješenje.

– Mislim da je to u interesu i građana Duge Rese i Karlovca: dobili bismo brzu željeznicu sa Zagrebom, svakih sat ili dva vlakove koji idu točno i na vrijeme, 24 sata dnevno. Stvorili bismo pozitivne efekte od činjenice da smo u blizini Zagreba; do sada su uglavnom negativne, primjerice, ljudi iseljavaju u Zagreb itd. Ovo bi moglo biti obrnuto: znali bismo da ćemo dolaziti brzo i točno u Zagreb, bilo da se radi o poslu, odlasku na koncert ili nečem petom i ne bismo morali automobilom.

Rijeka kao Hong Kong

U Karlovcu se drugom kolosjeku mnogi protive jer smatraju da bi to bila teretna pruga, ali ako je bude, vjerojatno će biti i putnička, odnosno, mješovitog karaktera. Protive se jer bi, navode, svakih 7 minuta prolazili teretni vlakovi kroz grad.

Kad bi tako bilo, znači da bi Rijeka bila Singapur ili Hong Kong, pa bih se složio i s tim! Ali, sada je pruga opterećena s 15 posto prometa iz bivše SFRJ i još puno godina treba da se optereti i tako, zaključio je Rakočević.

KAportal.hr

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest