SUŽIVOT S KORONAVIRUSOM

Zašto ugostitelji moraju poštivati držanje razmaka, a javni prijevoz ne mora? Na to pitanje iz Stožera nema odgovora

Igor Kralj/PIXSELL

S obzirom na to da dolazi hladnije vrijeme, bit će još i više ljudi u javnom prijevozu


Zašto se od ugostitelja traže mjere koje prvi ne ispunjava javni
prijevoz, zapitao je jučer i načelnik Stožera civilne zaštite
Primorsko goranske županije Marko Boras Mandić upozorivši,
između ostalog,: ”Javni gradski i prigradski prijevoz mnogi
su prisiljeni koristiti – učenici, studenti, radnici,
umirovljenici … Svi oni svakodnevno se gužvaju često natiskani
kao sardine bez ikakve socijalne distance, često i u prisustvu
osoba bez maski”.

Kršenje epidemioloških mjera zabilježila je i RTL.hr-ova
čitateljica u Zagrebu, no kada smo od ZET-a zatražili odgovor
kada će biti pojačan broj linija jer ranije najavljeno
30-postotno pojačanje stupa na snagu tek potkraj idućega tjedna,
kao i od Nacionalnog stožera civilne zaštite tko će i kako biti
zadužen za poštivanje epidemioloških mjera i u slučaju javnog
prijevoza diljem Hrvatske – odgovor je izostao. 

”Odlukom o nužnoj mjeri obveznog korištenja maski za lice
ili medicinskih maski od 12. listopada 2020. propisana je
obveza korištenja maski za lice i medicinskih maski između
ostalog i vozača, ostalih zaposlenika u prijevoznim sredstvima
javnog prijevoza i putnika u javnom prometu, a kontrola
provođenja istog u obvezi je poslodavca”, poručili su nam iz
Nacionalnog stožera civilne zaštite na naš upit, no dio vezan uz
poštivanje razmaka i tko je odgovoran za to su prešutjeli – o
tome nema ni riječi u njihovu odgovoru.

Upit smo stoga ponovili, kao i prema ZET-u, i odgovore čekamo, a
u čemu je možda problem dao je naslutiti Boras Mandić: ”U javnom
prijevozu ne postoji odredba od četiri metra četvorna po
putniku, zar ne? A znamo i zašto. Jer bi onda autobusi, tramvaji
i ostali mogli prometovati s najviše 30 posto kapaciteta. A onda
bi financijski bila ugrožena trgovačka društva koja su pretežito
u stopostotnom vlasništvu gradova i općina. Onih istih koji
imenuju načelnike lokalnih stožera koji predlažu mjere i provode
nadzor poštivanja mjera. Isto tako u javnom gradskom i
prigradskom prijevozu nisam primijetio odredbu o uvođenju covid
redara. I zašto onda tražiti sve to od privatnog sektora, u ovom
slučaju ugostitelja ako nisi to isto u stanju provesti i
primjeniti u javnom sektoru?”

”Zato okej četiri metra kvadratna u kafiću ako to znači da se
korona neće širiti, ali ajmo redom, uredimo javni
prijevoz pa tek onda tražimo od privatnika da
slijede naš primjer. Nemojmo tražiti da privatnik s dva
zaposlena konobara rješava pandemiju kad to očito ne može, ne
želi ili nije sposoban neki gradonačelnik s par tisuća
zaposlenika i s proračunom od npr. milijardu kuna. Uz to, u
kafić nitko ljude neće tjerati da ulaze ako se ne osjećaju
sigurno, ali moja djeca moraju autobusom u školu svaki dan, kao i
mnogi drugi sugrađani”, poručio je načelnik Stožera civilne
zaštite PGŽ-a.

Neslaganje s najnovijim mjerama Nacionalnog stožera za
sprječavanje zaraze koronavirusom za ugostiteljske
objekta imao je potrebu izraziti jutros, također na
društvenim mrežama, i Milan Bandić, kako je napisao ”kao
zagrebački gradonačelnik i kao građanin hrvatske metropole”,
ocijenivši ih između ostalog, potezom koji bi mogao
”napraviti više štete nego koristi”.

O stanju u javnom prijevozu, međutim, ni od njega niti riječi. No
to pitanje ni inače, kako često upozoravaju aktivisti i
stručnjaci, ionako nije u fokusu gradonačelnika koji je na čelu
Zagreba već 20 godina, a u ta dva desetljeća u hrvatskoj
metropoli nije izgrađen niti jedan jedini metar nove
tramvajske pruge – a da postoji razgranata mreža tramvajskih
linija, i gužva bi bilo manje, a razmaka ipak ponešto više.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest