KORONATRANZIT

Prekogranično putovanje za naše radnike u Sloveniji odvija se bez većih poteškoća, duža čekanja izazivaju kolone kamiona

Dolaskom epidemije, u funkciju je ponovno vraćena stara granična infrastruktura u Jurovskom Brodu, pa se granične kontrole hrvatske i slovenske policije provode odvojeno.

Prekogranično putovanje i dalje ostaje pod nadzorom strogih
epidemioloških mjera, one na slovenskoj strani granice traju već
i više od dva mjeseca, na hrvatskoj tek dva tjedna. Kakvo je
stanje na terenu provjerili smo na hrvatsko-slovenskom
međunarodnom graničnom prijelazu Jurovski Brod – Metlika, na
kojem se kao i na ostalim graničnim prijelazima uz niz
ograničenja, promet neometano odvija tek za redoviti teretni i
gospodarski promet, kao i za prekograničnu dnevnu radnu
migraciju.

Iako je na početku pandemije koronavirusa u ožujku i travnju u
potpunosti obustavljen prekogranični promet na graničnom
prijelazu u Jurovskom Brodu, na slovenskoj strani granici u
Metliki, mjere nisu bile izražene u takvom omjeru te su kao i
danas omogućavale neometano odvijanje dnevnih migracija. Nakon
popuštanja hrvatskih mjera u svibnju, na obje strane granice
vrijedila su ista pravila, ali različiti načini provođenja istih.
Naime, dok je na slovenskoj strani granice bila dovoljno potvrda
poslodavca, prelazak hrvatske granice za prekogranične radnike
iziskivao je svakodnevno popunjavanje formulara, što je stvaralo
gužve ali i nervozu putnika.

Danas, prema riječima hrvatskih prekograničnih radnika, protokol
prelaska obje granice u svrhu svakodnevnog odlaska na posao, na
zadovoljavajućoj je razini. Dobrim dijelom zbog olakšane
procedure, koja zahtjeva tek eventualno skeniranje osobnih
iskaznica i provjeru propusnice poslodavca, što ne stvara dulja
čekanja.

No, do gužva ipak dolazi. Razlog tome je dobra cestovna
povezanost koja je pridonijela povećanje teretnog kamionskog
prometa, dobrim dijelom tranzitnog prometa prema Sloveniji i
ostalim zemljama Europske Unije. Naime, otvaranjem čvora Novigrad
na autocesti Zagreb – Rijeka, dio teretnog prometa iz zagrebačkog
i riječkog područja prebacio se na karlovačko područje, točnije
granični prijelaz Jurovski Brod – Metlika.

Pod velikim kapacitetom naročito se odvija početkom i krajem
radnog tjedna, jer u dane vikenda u susjednoj Sloveniji na snagu
stupaju ograničenja prometovanja teretnih vozila, što u
konačnici rezultira duljim čekanjima neovisno o
koronamjerama. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail redakcija@kaportal.hr ili putem forme Pošalji vijest