Sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga pada cijena
Iz HGK su izvijestili da od nedjelje počinju zimska sezonska
sniženja, a ove godine će se dobar dio popusta preseliti na
online kanale zbog aktualnih ograničenja u fizičkim trgovinama.
Sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga
pada cijena
Iz HGK su izvijestili da od nedjelje počinju zimska sezonska
sniženja, a ove godine će se dobar dio popusta preseliti na
online kanale zbog aktualnih ograničenja u fizičkim trgovinama,
piše Net.hr.
“Sezonska sniženja tradicionalno se vežu uz snižene cijene odjeće
i obuće, a to su ujedno i proizvodi koji se najbolje prodaju. No,
na popustima se nalaze i ostali proizvodi pa građani u većoj
mjeri kupuju namještaj, tehniku i različite sezonske proizvode
poput zimske opreme i dekoracija”, istaknula je voditeljica
Odjela za trgovinu HGK Tomislava Ravlić, stoji u priopćenju.
Tri kruga pada cijena
Sniženja traju 60 dana i u tom periodu možemo očekivati tri kruga
pada cijena. U prvom, koji će trajati do polovice siječnja,
popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju
popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će
cijene padati i prema 70 posto.
“Analize govore da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi
između 20 i 50 posto, što pokazuje da trgovci prate europske i
regionalne trendove kako bi ostali konkurentni i spriječili
odlazak većeg broja kupaca u druge zemlje u okruženju”, pojasnila
je Ravlić, uz napomenu da sve veći dio tržišnog kolača uzima
e-trgovine koja u svjetskim razmjerima kontinuirano raste, a
slično je i u Hrvatskoj.
Što morate znati?
Inače, posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje,
u Hrvatskoj su regulirani sukladno Zakonu o zaštiti potrošača,
koji definira pitanja kao i pravila provođenja prodaje na taj
način.
Trgovac je dužan uvjete prodaje i za pojedine proizvode ili
pojedine skupine proizvoda ili oblika plaćanja istaknuti jasno,
vidljivo i čitljivo, te ne smije dovoditi u zabludu prosječnog
potrošača. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje, mora biti
transparentno istaknuto uključujući i raspon sniženja.
Za svakog potrošača je najvažnije da bude informiran, da poznaje
svoja prava, ali i obveze. Važno je napomenuti da prilikom
prodaje po posebnim oblicima prodaje potrošač ima ista prava kao
u redovnoj prodaji.
Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po
sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno
oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka
propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje,
zaključuje se u priopćenju HGK.