Karlovačka županija aktivno sudjeluje u pregovorima za ponovno uspostavu linije "radničkog" vlaka iz smjera Ozlja prema Karlovcu.
I dok s jedne strane Ministarstvo prometa najavljuje nikad veće
ulaganje u modernizaciju željeznica i razvoj putničkog prometa, s
druge strane provode se nikad viđene redukcije voznih
redova, pod okriljem COVID krize.
U Karlovačkoj županiji one su zahvatile šire ozaljsko područje,
koje je odlukom HŽ Putničkog prometa ostalo bez adekvatnog javnog
prijevoza u jutarnjem terminu. No, nije samo Ozalj ostao bez
linija prometnih vlakova, i mnogo veće sredine ostale su
uskraćene za vrlo vjerojatno jedine profitabilne i svrsishodne
linije željezničkog putničkog prijevoza.
Zbog toga se oglasilo i vodstvo Sindikata prometnika vlakova
Hrvatske, koje je zatražilo da se od 1. ožujka u promet vrate svi
vlakovi koji su u prosincu ukinuti zbog epidemioloških mjera jer
se epidemiološka situacija poboljšava. Naime, na adresu
premijera Andreja Plenkovića i ministra mora, prometa i
infrastrukture Olega Butkovića i svim županima upućen je
dopis da se izvrši pritisak na Upravu HŽ-a Putničkog prometa da
se s prvim danom ožujka vrate u prometovanje ukinute linije
vlakova.
Prema stajalištu sindikata prometnih vlakova, HŽ Putnički promet
obmanjuje javnost ukidajući vlakove pod izlikom trenutačne
situacije s pandemijom covida iako su ublažene epidemiološke
mjere koje su bile uvedene u prosincu 2020. godine, ujedno
nijedna zemlja u okruženju u željezničkom prijevozu ne provodi
takve epidemiološke mjere.
Predsjednik sindikata Mario Grbešić podsjetio je da je HŽ
Putnički promet 2018. godine s Vladom potpisao ugovor za usluge
od općega gospodarskog interesa u javnom željezničkom prijevozu,
na temelju kojeg će iz državnog proračuna, HŽ Putnički promet
dobiti 4,5 milijarda kuna subvencija, a od toga tijekom 2021.
dobit će 474 milijuna kuna radi nastavka vožnje vlakova bez
obzira na broj putnika koje prevoze.
Pročelnik ureda župana Karlovačke županije Kristijan Čujko
potvrdio je na sjednici županijske skupštine kako i Karlovačka
županija aktivno sudjeluje u pregovorima oko vraćanja u promet
ukinutih linija vlakova iz smjera Ozlja.
– Pošto je Županiji u interesu kvalitetan javni prijevoz na
području cijele županije odmah smo po inicijativi nezadovoljnih
putnika iz ozaljskog područja obratili se Hrvatskim Željeznicama
da se taj problem riješi, napomenuo je Čujko.
Iz Karlovačke županije ujedno naglašavaju kako je nakon njezine
inicijative ponuđena nova varijanta voznog reda, o kojoj je
KAportal i izvještavao. Naime, od 1. ožujka iz smjera Ozlja
uspostavlja se nova linija jutarnjeg vlaka s polaskom sat vremena
ranije od polaska ukinutog “radničkog” vlaka, koji prema
mišljenju putnika apsolutno nije u skladu s potrebama
stanovništva za javnim prijevozom niti će isti ikome koristi. Iz
HŽ Putničkom prometa odgovorili su nam tada da je novi vozni red
usuglašen upravo sa zahtjevima lokalne samouprave. No, prema
riječima pročelnika Čujka, Karlovačka županija ne misli stati na
ponuđenom rješenju HŽ-a, te se još uvijek odvijaju razgovori s
HŽ- om za pronalaženje adekvatnog rješenja za zakinute putnike.