Turistička zajednica grada Karlovca već dvije godine provodi
projekt Integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji Karlovac
(IQM). Odabrani model razvoja Karlovca kao turističke destinacije
osim zadovoljstva svih ima cilj povećanje turističke potrošnje i
profita svih pri čemu je održivost u svakom smislu važnija od
povećanja broja noćenja.
Tijekom protekle dvije godine u okviru projekta odrađene su
brojne aktivnosti usmjerene na promicanje kvalitete i
umrežavanje ponude u gradu, suradnju pojedinih dionika te
preporuku i poticanje na izvrsnost te Karlovac zahvaljujući
izuzetnom trudu svih uključenih u ovom trenutku ima ocjenu
kvalitete 92%.
– Do sada se projektu priključilo 50-ak subjekata s
područja grada. Kod svakog od njih proveden je individualan audit
nakon kojeg su dobili smjernice za unapređenje kvalitete
poslovanja, upute za prezentaciju objekata, marketinške savjete a
održane su i brojne tematske edukacije za sve zainteresirane.
Uvođenjem novog alata, kartice IQM Pass Visit Karlovac koji
omogućuje najsnažniji oblik umrežavanja turističke ponude u
destinaciji, dodatnu promociju, isticanje kvalitete te
upravljanje cijenom u destinaciji, osmišljavaju se razne ideje i
razlozi dolaska u Karlovac prilagođeni različitim ciljnim
skupinama, ističe Marina Burić, direktorica TZ grada
Karlovca.
Odlična iskustva u projektu IQM ima i Slatkovodni akvarij
Aquatika koji se u sve aktivnosti uključio kao destinacijski
lider odmah u samom početku. O tome svjedoče i zaista izvrsni
rezultati u ovoj teškoj pandemijskoj godini. Naime, Aquatika je u
prva četiri mjeseca ove godine imala 8.219 posjetitelja, što je
zaista izvanredan rezultat uzevši u obzir da su sva četiri
mjeseca na snazi bile stroge epidemiološke mjere te da zbog
pandemije nisu dozvoljeni grupni posjeti, posebno oni školski
koji su dosad bili i najbrojniji.
Kako bi se što više zainteresiranih subjekata uključilo u projekt
koji je krajem 2020. godine dobio i potvrdu Svjetske turističke
organizacije kao primjer najboljih praksi upravljanja kvalitetom
u turizmu, iz karlovačke TZ pozivaju sve zainteresirane subjekte
(vlasnike smještajnih objekata, ugostitelji, OPG-i, atrakcije,
turističke agencije, suvenirnice, taxi prijevoznici, udruge i
sl.). koji žele unaprijediti svoje poslovanje te svojim
radom doprinijeti razvoju i kvaliteti turizma našeg grada da im
se jave.
I na županijskoj razini turistički rezultati u prvom kvartalu su
odlični za pandemijsku godinu. Karlovačka županija tako je
ostvarila 17.337 dolazaka i 36.549 noćenja, što je 4% noćenja,
ali i čak 33% više dolazaka nego lani, čime se nastavlja
potvrđivati trend kraćih i bližih izleta u vrijeme pandemije, od
kojeg je naša županija zaista profitirala. Posebno su u prvom
dijelu godine atraktivni bilo rakovičko i slunjsko područje –
Rakovica je čak utrostručila broj noćenja u odnosu na isto
razdoblje lani, dok nešto lošije rezultate imaju dugoreško i
karlovačko područje, koje svoje glavne adute imaju u toplijim
mjesecima.
foto: Denis Stošić